Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BT + Airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

kommer väldigt snart att köpa mig en powerbook (15" superdrive). Pluggar och kommer programmera en hel del så jag tänkte köpa apples BT tangentbord för att underlätta knappandet.
En BT mus lär det också bli fast för vilken har jag inte bestämt mig för.

WAN tänkte jag också sätta upp trots mitt korridorsrum (:D), kan ju vara behändigt när man flyttar.

Har samtidigt en trådlös telefon (Siemens S100) här... Har ju hört att det finns diverse konflikter mellan dessa tre "nät".

Frågan lyder, kommer jag få problem? Hur påverkas ditt och datt om tex telefonen ringer, eller om mobilen ringer medans en BT-förbindelse finns till datorn? Hur blir nätverksprestandan?

Oerhört tacksam för svar.

Hej på dig. Det blir nog coolaste rummet i korridoren;)
Jag har i stort sett det du pratar om. En Airportstation som är placerad på skrivbordet. Har Airportkort både i den stationära och i min PB. Trådlös mus, dock ej Bluetooth. En trådlös telefon (Doro nånting). Synkar min Z600 med Bluetooth. PB'n har alltid BT påslagen. Jag har inte märkt att dessa stör ut varandra. Dock är inte detta någon garanti, men jad tror inte du behöver oroa dig.

T-son

Det lär det nog bli. Blir lätt så när man inte kan nöja sig med något

Skönt att höra att det fungerar för dig, förhoppningsvis kommer det göra det även för mig

Bara för att bekräfta ännu mer kan jag säga att det fungerar samtidigt med airport och inbyggd bluetooth för mig med

/Kristofer

Härligt!

  • Medlem
  • 2004-02-05 15:04

Skulle AirPort:en störas av din telefon så är det ju bara att byta till en annan kanal i din basstation så är du av med det problemet. Risken att du skulle få problem är nog nästan obefintlig, har inte heller märkt av några störningar men jag har iofs heller aldrig använt blåtand.

1
Bevaka tråden