Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Mac längre :-(

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-27 19:59

Fy fan vilken helg det blev, först så började G4:n att strula så då for jag iväg för att köpa en firewirekabel så att jag kunde ta backup på de filer jag hade till iBooken, men när jag glad å go satt med att föra över filerna till iBooken så pajade den också, så nu är jag tvungen att sitta framför sonens PC med Windows, tre veckor sa de på Computer City att det skulle ta när jag var nere och lämnade in iBooken, G4:n vet jag inte vad jag skall göra med, köpte den för en tusenlapp för ett tag sedan så det är ju ingen gigantisk förlust på så sätt, men det är inget kul,

Vad skall man göra åt sådant,

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 20:18

Osedvanligt hårda pix i år…

(vad man gör med G4:an beror väl på vad det är som strular - plocka ur disken och sälja den till mig och köpa ett hårddiskkabinett för pengarna?)

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-27 21:01

vet inte vad jag skall göra ännu, beror lite på vad apple gör under året som kommer, samt att jag har en ordentlig felundersökning just nu på burken, men det är lite annorlunda jämfört med en x86

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 21:22

vad hände med den? i grund och botten är ju mac och peze lika till funktion - även om utförandet skiljer rejält…

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-27 21:37

fick ett grafikkort av en polare som var flashat, men när jag testade det så funkade det inte när boot bilden med äpplet var klart så blev skärmen bara blå, jaha tänkte jag och bytte tillbaka till det gamla kortet, men med samma resultat, har bootay i of och nollstält allt, men det går inte, men jag kan starta upp från en cd och komma till installations menyn på osx, men hur jag än gör så kan jag inte boota ordentligt efter det. vet inte vad jag skall göra längre, känns som man testat allt, har ryckt ut alla kablar och kopplat in de igen, även med grafikkort och minnen, men inget vill fungera

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 21:44

har du provat att ge den tiiiiid?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-27 21:57

räcker 30 min +

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 22:07

jodå, tänkte mest bra på att så länge den är blå så har ju inget hänt (den väntar elelr läser mest).
fast 30+ skall ju vara mer än nog
du hade ju nollat nvram - men cuda och jox då?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-27 22:13

cuda har jag också återställt, har testat allt som jag vet om, återstår väl bara att lämna in den snart, känns bara lite jobbigt just nu när man är av med båda burkarna, har nyligen laddat ner en demoversion av macdrive så att jag kan ta ytterligare en backup av filerna jag hade på hd:n i G4:n, men mina tankar är att det flashade grafikkortet har bränt agp platsen, men då borde jag ju inte få nån bild alls på burken eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 22:20

då borde du inte få någon bild alls - och datorn borde inte ens komma till det snurrande hjulet och än mindre till det blåa...
(dom kan bli hängande i det blåa om behörigheter står uppåt väggarna - men det skall väl inte ett grafikkort orsaka rimligen...)

1
Bevaka tråden