Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virussmittat mail från home.se?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-25 21:43

Alldeles nyss fick jag två mail via min home.se adress där det ena innehöll WORM_BAGLE. Det ena var från System Administrator och var ett "Undeliverable" meddelande om ett mail jag aldrig har skickat och till en adress jag aldrig har hört talas om. Det har bara varit jag här hemma igår och idag så ingen kan ha skickat något alls, lurigt. Det andra var från en yahoo adress och hade samma subject som det jag skulle ha försökt skicka (iofs inget ovanligare än "Hi") och innehöll också en fil, dock utan virus.

Någon som har upplevt något likanande de senaste dagarna?
Bör man kontakta home.se?

Du behöver inte kontakta någon. Viruset är inte skickat med den avsändaradressen som det ser ut som. Den är plockad ur adressboken hos någon som är infekterad och vem det är kan du inte se på något enkelt vis.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 22:21

Det är antagligen så att viruset drabbat någon annan, som haft din adress i sitt epostprogram. Viruset har sedan använt din adress som avsändare från den infekterade datorn. Virus brukar ofta göra så här för att skapa lite förvirring.

Att du får "Undeliverable"-meddelandet beror ju på att din adress antagligen stod som avsändare, även om du inte skickade meddelandet personligen.

Viruset drabbar bara maskiner som kör Windows. Mer information finns hos F-Secure och Symantec.

  • Medlem
  • 2004-01-25 22:42

Oki, då vet jag. tack för svaren!

1
Bevaka tråden