Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför har ni inte en bättre nyhets uppdatering på er första sida.
Tycker det vore bra om framsidan kunde uppdateras lika ofta som mac feber uppdaterar sina nyheter. Så om man gick in på 99mac på kvällen så får man se dagen största nyheter på första sidan i stället för att leta igenom en massa forum.
Ta t.ex dagens nyheter. Apple har släppt en hel del nyheter idag och inte en enda ligger på första sidan. Det som kom upp idag var att Lacie har släppt en stor disk. Tycker 99mac är grymt, men det kanske vore bra om någon kunde ha hand om endast nyhetsuppdateringen på första sidan.
Smaken är som baken, många kanske tycker det är bra som det är?

Senast redigerat 2004-01-15 16:25

Totalt tio personer har tillgång till nyhetsforumet för att skriva nyheter. Trots det verkar vi inte ens tillsammans ha tillräckligt mycket tid eller lust att jobba gratis. Så är det tyvärr och det är jättetråkigt.

Jag håller på att installera ett nytt redaktionssystem som gör det lite snabbare och enklare att skapa redaktionellt material.

Bland annat har vi en klient i Mac OS X där man kan skriva nyheterna så att dom laddas upp till nyhetstjänsten och en "dropbox" för bilder som gör auto-resize och laddas upp.

Men jag tror det är ofrånkomligt att om vi ska ha kontinuerlig nyhetsuppdatering av hög kvalitet i längden så måste vi kunna erbjuda någon form av kompensation. Det är kul i ett par veckor men till sist blir det oundvikligen en form av arbetsplats.

Martin Belak är en person som tillfört enormt mycket genom sina kunskaper och sitt arbete som admin och chef för testlabbet. "Tyvärr" insåg fler än vi att det var så och han jobbar mycket för DMZ nuförtiden (mot betalning).

Att Roger är så duktig på MacFeber tror jag har imponerat på många inklusive mig.

Jag lägger tre-fyra timmar om dagen på att driva siter, hantera servrar och utveckla nya grejer. Och allt är gratis för alla trots kostnaderna, fantastiskt va!

Låter jätte bra allting och ni gör ett jätte jobb.
Man förstår ju att det inte räcker med 10 personer för att hålla koll på ett 4000 personer stor dagis.:p
Om ni bara är 10 medarbetare så kan man undra varför ni inte är fler? Det kan väll inte vara så svårt att hitta folk som vill ställa upp? Det svåra är kanske att hitta rätt kvalitet på dom?
Hoppas allt blir bra, och om ni behöver hjälp med något så är jag ledig.

Det är inte lätt att hitta duktiga medarbetare som verkligen gör skillnad och ställer upp i det långa loppet.

Min förhoppning är att omorganisationen i samband med att 99mac blir en förening ska göra susen - plötsligt jobbar man inte gratis för "den där rikemansgossen Björnström" utan vi jobbar alla tillsammans för vårt gemensamma nöje och framgång.

1
Bevaka tråden