Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 12" med extern skärm..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 19:18

Tjena..

Är en stolt ägare till en ny PowerBook och allt funkar perfekt, utom en liten detalj..

Har en 17" TFT (ej apple) och när jag kör skärmdubbleringen tillåts jag bara välja samma mellan samma upplösningar som PowerBooken själv kör. Det ska ju vara möjligt att köra upplösningar upp till 1600 * 1280!

Detta är rätt frustrerande eftersom en upplösning på 1024*768 är rätt snålt i PhotoShop..

Vill komma till rätta med detta problem och hoppas att nån kan hjälpa mig!

ifall du kör en spegling så kan du bara ha det som PB´n klarar av, ifall du kör med utökad skärm så kan du ha 1600 * 1200.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-01-14 20:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av adlers
Tjena..

Är en stolt ägare till en ny PowerBook och allt funkar perfekt, utom en liten detalj..

Har en 17" TFT (ej apple) och när jag kör skärmdubbleringen tillåts jag bara välja samma mellan samma upplösningar som PowerBooken själv kör. Det ska ju vara möjligt att köra upplösningar upp till 1600 * 1280!

Detta är rätt frustrerande eftersom en upplösning på 1024*768 är rätt snålt i PhotoShop..

Vill komma till rätta med detta problem och hoppas att nån kan hjälpa mig!

Får att köra högre upplösning så får du stänga locket på pb:n och sedan dra igång den igen med extern tangentbord och fortfarande stängd skärm och då kommer du åt högre upplösning. När sedan datorn startat kan du öppna locket igen om du vill.

som bodybag säger, slå bara av spegling/mirror under skärminställningar, så kan du öka upplösningen på den externa skärmen.

1
Bevaka tråden