Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB 2 från Clas Ohlson

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick ett 4+1ports kort i julklapp som jag nu har monterat men när jag startar får jag en Kernel Panic. När jag startar från os 9 så hittas den i systeminformation. Men min USB disk hittas inte, behövs det någon extra drivrutin för att det? Ska väll funka automatiskt eller? Under os 9 ska det ju funka som USB 1 iaf.

Är det ett St Lab-kort med Nec-krets på? Har ett sådant i min beige Power Mac G3, men det funkar inte alls under OS 9. Jag måste stänga av USB-tillägget. När jag kör OS X 10.1.2 så fungerar det alldeles utmärkt. Jag har visserligen inte testat några USB 2.0-tillbehör till kortet, men Clas Ohlsons A4tech-möss, Apple Pro USB-tangentbord samt ett Viking USB-minne fungerar bra.

Läs mer i den här tråden:

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=33960

Prövade ett USB 2-kort från Claes O i en Performa 5400 med MacOS 8.6 men det funkade naturligtvis inte alls. Däremot funkar Macotekets USB 1-kort alldeles utmärkt och jag kan använda mitt USB 2-fickminne (trots att detta enligt förpackningen kräver MacOS 9). Dock brukar jag undvika att kopiera alltför stora mängder i taget och jag låter inte minnet sitta i längre än nödvändigt. Finns viss risk för hängning annars.

Senast redigerat 2004-01-09 17:18

Jag fick inte heller USB 2 kort från Clas Ohlson att funka i min Mac. Inga panics, det fungerade bara inte.

1
Bevaka tråden