Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medal of Honor - grafikinställningar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-22 19:11

Var och köpte Medal of Honor Allied Assault till Mac:en idag så vi kan köra lite nätverksspel på jobbet under helgerna. Men i vissa lägen ballade grafiken ur totalt. Jag har en MDD dual 1 Ghz G4 (MDD) med 1024 mb i ram och Panther. Trodde det skulle funka fint, men det gör det inte...

Nån som har tips på hur man får upp prestandan alternativt hur man ställer grafiken så att det flyter på lite bättre?

Sen har vi haft lite problem att hitta varandra på vårt blandade nätverk. Nu har alla version 1.11. Men til Mac finns ju version 1.14, funkar det ihop med 1.11 på pece?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-24 14:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Melker Lindström
Var och köpte Medal of Honor Allied Assault till Mac:en idag så vi kan köra lite nätverksspel på jobbet under helgerna. Men i vissa lägen ballade grafiken ur totalt. Jag har en MDD dual 1 Ghz G4 (MDD) med 1024 mb i ram och Panther. Trodde det skulle funka fint, men det gör det inte...

Nån som har tips på hur man får upp prestandan alternativt hur man ställer grafiken så att det flyter på lite bättre?

Sen har vi haft lite problem att hitta varandra på vårt blandade nätverk. Nu har alla version 1.11. Men til Mac finns ju version 1.14, funkar det ihop med 1.11 på pece?

1.11 fungerar inte med PC.

Men kan du förklara lite mer exakt vad som händer med grafiken ?

Och vilket grafik kort har du ?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 16:27

Tror det är ett "A 64 MB ATI Radeon 9000 Pro" som sitter i som standard.
Grafiken börjar hacka och ibland blir det bara grått allting. Dessutom kraschar spelet ganska ofta.
Kan det funka bättre om man kör OS9 istället?

  • Medlem
  • 2004-01-01 16:45

AA och Spearhead kan få problem i vissa lägen då det är många objekt. Jag har tex fått hoppa över en bana i Spearhead pga grafiken tillfälligt gick ner till usla nivåer. Ibland kan spelet lagga ihop i 1min mitt under multiplayer för att senare fungera felfritt efter det.

1
Bevaka tråden