Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson Car-100

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-27 00:01

Min son har fått en Car-100 i julklapp. Vansinnigt läcker 7 cm lång racingbil som far fram över golvet i racingfart. Ett måste för alla prylgalningar som har SonyEricsson-telefon med Bluetooth.

Är det någon som vet om det fungerar att köra många bilar samtidigt, går de på olika frekvens? Det verkar som om "alla" som sett den skall köpa den.

  • Medlem
  • 2003-12-27 00:04

Ja den är så kul, men dränerar batteriet på 610,an kraftigt

Det borde gå att köra två bilar samtidigt eftersom du måste parkoppla bilen med telefonen..Dom bör inte störa ut varandra heller eftersom bluetooth använder frequency hopping

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-27 00:09

Det är bra om man har en mamma med en telefon. Då kan man ladda bilen på hennes batteri

Så du har också en liten bil nixon? Och bor i Sundsvall. Då kan du ju komma hem till oss i morgon och testa bilracing med Olle

  • Medlem
  • 2003-12-27 00:14

Nä jag har ingen egen, men vi har två stycken på jobbet, körde dom som fan första veckan innan jag lessnade...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-27 00:22

Men då borde du veta då, kan man köra båda bilarna samtidigt? Är det liksom olika frekvenser eller påverkas flera bilar av samma telefon.

(Himmel vad jag förklarar krångligt, hoppas att du förstår hur jag menar, själv förstår jag knappt)

  • Medlem
  • 2003-12-27 00:46

Nä. den byter frekvens hela tiden enligt en tabell. Därför lyssnar aldrig två bilar på samma frekvens samtidigt.. Två bilar eller två telefoner kan aldrig styra samma bil samtidigt eftersom dom är parkopplad i ett paketnätverk, ungefär som Airport..

1
Bevaka tråden