Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upporganiserad!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag organiserat upp min Pb12" så nu kommer vilken PC-nörd som helst vilja ha mac...

Jag partionerade min hårddisk på 60gig till 1st 35gig, 2st 10gig och 1st 5gig.
Senn så skapade jag fyra olika användarkonton, Mitt Konto (admin), Musik,Film och arbeta.

Vadera alla konton har tillgång till alla partitionen förutom den partitionen med 5gig den har endast Mitt konto tillgång till för där lägger jag alla viktiga sokument.

Alla kontona är specialliserade på sin grej, dvs musik har bara musikprogram och musik i sig, Film har bara filmprogram och filmer, Arbete har alla program som jag använder i mitt arbete. Mitt Konto har tillgång till allt!

På detta sättet kan jag starta musik på Musik-kontot och gå över till Arbete och jobba medans musiken går och då slipper jag att ha musikspelaren öppen medans jag arbetar. Dvs mer organiserat.

Sen på vadera konto har jag en specifik meil adress tex på arbete har jag jobbets meil och på Mitt Konto har jag min privata meil...

några tips på hur jag skall kunna göra de ännu bättre?

ps. Måste bara säga att Panther regerar stort över windows!!! ds.

Låter jobbigt och överorganiserat, eller är jag kanske oorganiserad?

Är det inte bättre att köra allt på samma, så slipper man logga in o ut o ha sig, de är ju inte svårt o minimera musikspelaren till docken om man inte vill se den.

Sen anar jag, har dock inga belägg, men att det går åt mera resurser ju fler konton du har inloggade samtidigt, dvs minne som förbrukas etc..

Men smaken är som baken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-26 23:48

Jag använder mappar!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Låter jobbigt och överorganiserat, eller är jag kanske oorganiserad?

Kan bara instämma i denna reflektion, varför slösa med giggen genom att partionera i överkant, det snor trot allt värdefullt utrymme - enda anledning skulle kunna vara om man vill ha Panther, Jaguar och OS9 på separata paritioner. Ja och så möjligen en fördel i att man trots allt kan formatera om extra partitioner, fast enklast och smidigast kommer mappar alltid att vara. Det behövs nog mer för att imponera på en PC-användare.

1
Bevaka tråden