Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu ett problem!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när jag installerat Panther så kom inte iDVD med i installationen.
Jag har en superdrive.

så jag undrar om man kan installera enstaka program från Jaguar skivan??? eftersom på jaguar skivan finns iDVD eftersom de va den skivan som följde med min Pb12

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-25 21:10

Hur gjorde du nu då? Var det en upgrade eller var den en ren installation av 10.3?

Jag formaterade om hela datrorn, la in Jaguar, sen tog jag uppgraderingen och valde formatera och installera om som en kille här på 99mac tipsade mig om....så att jag skulle få ett rent panther system.

men iDVD var inte med...så hur skall jag få in det igen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Jag formaterade om hela datrorn, la in Jaguar, sen tog jag uppgraderingen och valde formatera och installera om som en kille här på 99mac tipsade mig om....så att jag skulle få ett rent panther system.

men iDVD var inte med...så hur skall jag få in det igen?

när jag tittar efter så vart de du som tipsade mig om att göra så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-25 21:51

Vet faktiskt inte när det gäller Upgrade-versionen av 10.3. När jag också hade formaterat HD:n på min dator och sedan lagt in 10.2 och därefter uppgraderat till 10.3 fick jag med allt vad jag ville ha. Jag har inte någon DVD-brännare i min dator, men på något sätt borde det väl gå att efterinstallera. "Anpassad installation" brukar ju alltid gå att välja på något ställe.

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Nu när jag installerat Panther så kom inte iDVD med i installationen.
Jag har en superdrive.

så jag undrar om man kan installera enstaka program från Jaguar skivan??? eftersom på jaguar skivan finns iDVD eftersom de va den skivan som följde med min Pb12

Det var väl ingen ren Jaguar skiva du fick med datorn utan en restoreskiva? Så var det med min imac i a f. Sätter man i den i datorn finns ett alternativ som heter "Installera program och Classic-stöd". Startar man det installeras iDvd. Och allt annat bös som följde med i form av spel och classic.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-25 23:21

Jag gillar inte uppdateringar utan blåser helst rent när det är dags för nytt system. Så var även fallet när jag la in Panther på min dual 1.42 med superdrive. Detta gav mig samma problem som du beskrev och jag kände mig tveksam till att köra restore-skivans "Installera program och Classic-stöd" som nämnts ovan. Jag vill inte ha OS 9 och eventuellt annat skräp som följer med den installationen. Som tur var hade jag kvar en komplett Jaguarinstallation med iDVD på en annan disk, så jag kopierade iDVD till Pantherdisken och allt fungerade som det skulle. Har du ingen extra FW-disk får du väl kopiera från en polare (du äger ju faktiskt en licens att använda programmet). Har du ingen polare med iDVD, men har bredband så säg till... (AIM: mattiasmalm)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Malm
Jag gillar inte uppdateringar utan blåser helst rent när det är dags för nytt system. Så var även fallet när jag la in Panther på min dual 1.42 med superdrive. Detta gav mig samma problem som du beskrev och jag kände mig tveksam till att köra restore-skivans "Installera program och Classic-stöd" som nämnts ovan. Jag vill inte ha OS 9 och eventuellt annat skräp som följer med den installationen. Som tur var hade jag kvar en komplett Jaguarinstallation med iDVD på en annan disk, så jag kopierade iDVD till Pantherdisken och allt fungerade som det skulle. Har du ingen extra FW-disk får du väl kopiera från en polare (du äger ju faktiskt en licens att använda programmet). Har du ingen polare med iDVD, men har bredband så säg till... (AIM: mattiasmalm)

TJA! jag har inga polare med mac, jag gick emot strömmen....vilket är de bästa jag någonsin gjort. Jag har ADSL bredband,,.,

1
Bevaka tråden