Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iB och PB: Stänga locket utan vila

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-23 22:20

Mac Hjälp är tydlig: iBook- och PowerBook-datorer försätts automatiskt i vila när du stänger locket.

MEN. Går det att undvika att datorn går i vila när locket stängs? Något hack i t.ex. en .plist. Vad vet jag...

Min bärbara PC kan man klappa ihop lockat på, i alla fall om den är ansluten till en extern skärm. Har dock inte testat utan extern skärm.

Klart att datorn måste gå i ordentlig vila, parkera HDn o s v annars kan ju vad som helst hända om du ska åka omkring med den.

min ibook 800 combo har slutat att vila när jag stänger locket... måste ha hänt efter senaste uppd. stänger man locket och går hemifrån så möts man av en superhet dator som äör på och jobbarfast locket är på

hjälp

Det som framkommit i tidigare trådar om precis detta är att datorn kan gå för varm med stängt lock.

Jag minns att jag i OS 9 på min iBook kunde stänga datorn och fortsätta använda den. Men sen kom en uppdatering (kanske 9.2 eller nåt sånt) och då hade Apple ändrat det så att datorn gick i vila istället.

så apple har klantat sig och nu måsr vi vänta på en fix? eller

Bra fråga, min iBook 800 combo går fortfarande i vila när jag stänger datorn, så jag vet inte riktigt varför inte din gör det.

  • Avstängd
  • 2003-12-24 22:25

sluta gnälla och installera om istället

trodde man slapp äckliga ominstallationer med mac... sen känner ja inte för att radera allt på min lilla hårddisk direkt

  • Oregistrerad
  • 2003-12-25 00:22

Om man pluggar i en extern mus och/eller ett externt tangentbord i en sovande, stängd PB (kanske också iB) och klickar/trycker på en tangent så vaknar den fast locket är stängt.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-31 13:34

På iBook tror jag man måste köra Screen Spanning Doctor (som aktiverar skärmdubblering) eller något för att kunna köra den stängd (clamshell mode). Jag har provat v.03 på en iBook G4 med halvdana resultat.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-31 13:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
trodde man slapp äckliga ominstallationer med mac... sen känner ja inte för att radera allt på min lilla hårddisk direkt

Kör periodic…

1
Bevaka tråden