Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video-iPod?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att Apple kommer ut med en iPod som klarar av att visa bilder är väl inte så otroligt nu när PortaPlayer stödjer det i sitt OS som iPod använder.

Nu söker Apple efter en person som kan arbeta med nästa generations iPod och om man läser lite vad de söker så är det lätt att få ingång fantasin:

Seeking a highly motivated engineer to develop next generation iPod product. Must have experience in overall system design of audio and video products.

- Requires a thorough knowledge of multimedia file formats (MPEG-4, QuickTime).
- Minimum 5 years of development in embedded system environments.
-Strong C, C++ and RISC assembler is required, experience with DSP
programming is highly desired.
- Knowledge intricate interfaces details associated with audio and video codecs.
- Familiarity with audio and video compression standards (MP3, MPEG-2, H.263)
- Work seamlessly with third party vendors.
- Familiarity with overall architecture of consumer electronics products.

Du kan söka jobbet här

Inga små krav

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-19 23:11

Så den kommer snart då, en ipod som kan visa video. Det är ju det jag har gått och väntat på så länge. Jag är ju nästan mobbad av mina mac-kompisar här i Sundsvall pga att jag inte har nån iPod, men vänta bara - så fort videoiPod kommer så slår jag till.

Ser inte riktigt poängen med att titta på film i en 1" (om ens det?) stor bildskärm. Den redan dåliga batteritiden lär väl ta sig en törn om man använder iPoden till det. Nej, satsa hellre på inbyggt Wi-Fi, wireless P2P anyone?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Ser inte riktigt poängen med att titta på film i en 1" (om ens det?) stor bildskärm. Den redan dåliga batteritiden lär väl ta sig en törn om man använder iPoden till det. Nej, satsa hellre på inbyggt Wi-Fi, wireless P2P anyone?

Givetvis ska man inte titta på film på iPods skärm. Utan man ska kunna koppla in den på sin TV, ta med filmer man köpt via "iTunes Movie Store" till polare osv osv.

• Medlem
  • 2003-12-22 02:25

Eller helt enkelt ladda ner sina bilder och kunna titta/snabbredigera kanske.........
Tror fortfarande på nåt nytt i januari

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Givetvis ska man inte titta på film på iPods skärm. Utan man ska kunna koppla in den på sin TV, ta med filmer man köpt via "iTunes Movie Store" till polare osv osv.

Jag tror det kommer att dröja väldigt länge innan det blir någon "iTunes Movie Store". Jag citerar Steve Jobs i Rolling Stone intervjun:

"Lots people who work in the movie business have watched what's happened to the music industry and think they're next. Do you see that?

Steve: It is a problem. But movies are very different than music. First of all, they're a hundred times larger. So in countries like the U.S., where broadband is not very evolved, it takes forever to download a high-quality version of a movie. And remember that the bar is going to get raised on that quality in another four years, when we have high-definition DVDs in the market. That's going to increase the download times by another ten X. Because people's of what they want are going to go up with that. Second, movies are not deconstructable into songs, like an album is, that are easy to download. Five minutes of a movie isn't very useful. You want the whole thing. Third, there's only been one way to buy your music -- that's on a CD. Look at the ways there are to legally buy a movie -- you can see it at the theater, you can buy it on home video, you can buy on DVD. But you can also rent it at Blockbuster or Netflix. You can watch it on pay-per-view. You can also watch it on cable or network TV. There are a lot of ways to legally get a movie. There was only one way to legally get music. That's a really big difference. The distribution is much more highly evolved in the movie industry than it ever was in the music industry."

• Medlem
  • 2003-12-22 02:31

Finns ju många andra fördelar med en färgskärm än att se film på den jag tror Apple har nåt kul i armen iallafall.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-22 20:36

Tycker det vore fräckt om man kunde koppla in iSight till iPoden och få upp det kameran ser på skärmen. Sen kan man spela in snuttar och ta stillbilder som lagras på iPoden.

Bevaka tråden