Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-08 16:52

Har kollat diskussionerna om bredband de senaste dagarna, men blir inte klar över vilket man skall välja. Det är ju också en kostnadsfråga.
För det första. Är t ex Bostream "lite" 1,0 Mbps snabbare än kabelmodem generellt sett? Skall nämligen byta från kabelmodem p g a flytt.
Verkar ligga bra till prismässigt och anv tydligen av många.
Eller skall man välja Telias eller Bredbandsbolagets motsvarigheter?
Orten är Malmö.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-08 19:22

Du flyttar till Malmö från Perstorp, själv flyttade jag från Malmö till Perstorp i våras ) Trodde nästan jag var ensam Mac-användare i denna kommunen.

Jag personligen har haft problem med Telia, i synnerhet med deras support som hade fullständigt fel i det mesta när jag försökte skaffa kabelmodem och få det att fungera för några år sen med min gamla dator. Så själv skyr jag dem som pesten...

Nu har jag Spray ADSL och deras SMTP-server för utgående mail ligger nu nere för tredje gången på de 6-7 veckor jag använt Spray... Så kanske är det så att man riskerar bli lurad hur man än gör?

PS: Oerhört snygga foton på din hemsida!

Citat:

Skrevs ursprungligen av gert
Eller skall man välja Telias eller Bredbandsbolagets motsvarigheter?
Orten är Malmö.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-08 22:59

Jag kör med Bredbandsbolaget och har inte haft några problem alls under de 2 månader jag har haft dem som leverantör.
Är dock inkopplad via fastighetsnätet här, vet inte hur deras tjänst via telefonjacket är, men jag skulle inte tvivla på att den är bra.
Och fortfarande billigare än Telias billigaste alternativ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-09 16:30

Tack för inläggen.
iggy, vi är mer än 2 som kör mac här i Perstorp, men skaran är liten.
Har du inte möjlighet koppla upp dig på kommunens bredband?
Det verkar som om jag väljer Bostream när jag kommer till Malmö,
fast Bredbandsbolaget är nog inte heller fel?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-09 16:43

Tyvärr tror jag inte att jag har den möjligheten eftersom jag bor hos bolaget FMC och de valde av någon anledning att inte lägga ut pengar på det som kabelbolaget (har glömt namnet nu) som har dragit bredband till Perstorp hade behövt för dra in i lägenheterna här också. Om jag nu inte har förstått något fel.

Fast lite förstår jag dom, medelåldern är väldigt hög i området vi bor i, så det är säkert få som frågar efter det.

Min polare använder Bostream och tycker de är bra, så det låter som ett bra val.

Var kundkretsen för ditt företag för litet här eller är det någon annan anledning till att du flyttar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av gert
Tack för inläggen.
iggy, vi är mer än 2 som kör mac här i Perstorp, men skaran är liten.
Har du inte möjlighet koppla upp dig på kommunens bredband?
Det verkar som om jag väljer Bostream när jag kommer till Malmö,
fast Bredbandsbolaget är nog inte heller fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-09 16:55

Nej, jag har kunder, men närmar mig pensionsåldern! och har mina rötter i Malmö. Därför trappar jag ner i sakta mak. Driver firman vidare i Malmö i begränsad omfattning. Längtar till havet!
Jag gör förresten FMC hemsida.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-09 17:16

Jag får gratulera i såfall för jag tycker du har fått till den hemsidan riktigt bra. Utan den bodde jag och min sambo någon annanstans ;o) Hoppas du får bra betalt för det är lite slitet i lägenheterna här och underhållhet är inte direkt dåligt, men ibland kan det kännas lite eftersatt.

Själv var jag trött på havet och blåsten, så som den Smålänning jag e g är så var det som balsam för själen att komma hit där det finns mycket skog!

Citat:

Skrevs ursprungligen av gert
Nej, jag har kunder, men närmar mig pensionsåldern! och har mina rötter i Malmö. Därför trappar jag ner i sakta mak. Driver firman vidare i Malmö i begränsad omfattning. Längtar till havet!
Jag gör förresten FMC hemsida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-09 17:22

Tackar! Det borde FMC få veta!
Du är välkommen att besöka mig på Hantverkaregatan 3 innan jag flyttar Den 1 april skall vi vara på plats. I slutet av februari går möblerna på auktion.
Vi flyttar från stort till litet. Vår interna konversation bör kanske inte gå genom 99mac;-)

1
Bevaka tråden