Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switcherforum?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-03 19:53

Borde man inte kunna ha ett switcherforum här på 99mac? Där man kan snacka om fenomenet att vara switcher samt låta presumptiva switchare få ställa frågor.

Jag har ganska många PC-vänner som funderar på en switchning till Mac, men som skulle vilja ställa en del frågor.

Jag tycker det låter som en bra idé. Även om forumet kanske inte kommer att få lika många poster som de andra så fyller det ett vettigt syfte speciellt som man som ny i Mac-världen kanske inte riktigt vet eller orkar ta reda på vart man ska ställa sin fråga då kan det vara bekvämt att ha ett switcherforum.

Jättebra idé. Ska vi har mer än bara ett forum? En sida fylld av argument?

Kolla in "är du en swither"-tråden. Ett ev. swithcherforum kommer
garanterat bli rätt så välbesökt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-07 13:44

Håller med Gabriel Falkenberg.

Dessutom, tråden "Är du en switcher?" innehåller en hel del intressanta tankar, men den vänder ju sig till dem som redan har switchat, inte till presumptiva switchare.

En sida med argument skulle successivt kunnas arbeta fram, men det viktigaste är nog att det blir möjligt för presumptiva macköpare att fråga dessa frågor som de flesta på 99mac reda vet, som t.ex

  • "Finns det program till Mac?"

  • "kan jag använda min PC-skärm?"

  • "800 MHz, är det inte lite? Jag kan få en 2 GHz Celeron för samma pris"

Efter ett tag kan man nog upparbeta en FAQ genom att sammanställa trådarna.

Det är nog viktigt att switcherforumet är nåbart på ett enkelt sätt utifrån, t.ex http://99mac.se/switcher , så att det är enkelt att länka till det. Detta forum vänder sig nog mest till folk som inte redan är 99macmedlemmar.

Det känns som om vi borde ha några switchervärdar som tar hand om nya switchers. Frivilliga?

Bra idé. Men det får inte bli en arrogant stämning i forumet. Målet måste vara att hjälpa nya och blivande Mac-användare att flytta sina filer över till Macen, epost till exempel, och få allt att fungera på bästa sätt, inte att racka ner på Windows.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Loranga
...

Efter ett tag kan man nog upparbeta en FAQ genom att sammanställa trådarna.

Det är nog viktigt att switcherforumet är nåbart på ett enkelt sätt utifrån, t.ex http://99mac.se/switcher , så att det är enkelt att länka till det. Detta forum vänder sig nog mest till folk som inte redan är 99macmedlemmar.

Jag håller med, switcher-delen av 99mac borde bl a bestå av många vettiga FAQs. Vi kan redan nu sammanställa sådana, eftersom det finns gott om switcher-trådar över hela forumet.

Kanske vi ska skapa ett "frontend" av switcherforumet på macpower.se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-07 17:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det känns som om vi borde ha några switchervärdar som tar hand om nya switchers. Frivilliga?

Hepp!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 14:12

En idé kan ju vara att ha "organisationsspecifika" frågor med i FAQ:en också.

De flesta som frågar är ju privatpersoner eller frågar i egenskap av individ, men ibland kommer det även upp frågor som rör organisationsspecifika frågor, som t.ex "Logga in på Windowsdomän", "Novell eDirectory i OS X" osv.

1
Bevaka tråden