Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betala för två iMac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har två st. iMac till låns av en som inte har nytta av dessa längre. Men hur mycket ska vi betala? Det är 1 st 400 mhz med dvd och firewire och en st. 350 mhz, cd och utan firewire. Inget utbyggt minne. Vi har inte så stort behov av dem heller, men kan vi få dem billigt, vilket jag tror, så kan de kanske komma till användning. Vad tror ni man som minst bör betala för dessa två ihop?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-03 09:00

Kanske ett par tusen, om originalskivorna (eller nyare system + program) är med. De funkar ju utmärkt som mail/surf/kontorsdatorer.

Per styck eller ihop för båda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-03 09:14

Jag tycker nog dom totalt sett borde vara värda cirka 3 kkr. 400 Mhz-aren går utmärkt att köra Panther på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-03 09:18

Paketpris.
Men lita inte enbart på mig, nån annan kanske också kan komma med ett förslag. Jag har varken sålt eller köpt nån sån på länge.

Edit: Se där, där hann ett annat förslag komma in. Safirs pris kanske ligger närmare verkligheten. Tänkte inte på att Panther funkar på 400:an, även om den nog behöver mer minne först.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-03 09:42

Ingen av modellerna är väl något under av driftsäkerhet - så man bör nog lägga sig lite lågt i pris i förhållande till prestanda av den anledningen

Mer minne kommer att göra susen i de där burkarna. Standard är väl 64MB och det är inte mycket mer än vad systemet kräver. Hårddisken är tyvärr inte så snabb, så om du sätter in 128 eller 256 extra i de där burkarna och sedan stänger av viruellt minne ska du se att det blir betydligt roligare.

Men priset... Med tanke på att minnet också kostar och att den ena saknar firewire... Förslagsvis ca 3000: för båda. Det är varken i överkant eller underkant så ett vänskapspris blir ju lägre. Glöm som sagt inte originalskivor till burkarna om det finns.

Jag gav 1800kr för en DV450 alldeles nyligen.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-03 15:26

Max 2000 - 2500 för bägge. Då iMacens analogkort/bildskärm har suicidala tendenser. Dessutom får du köpa (dyrt) minne om du skall köra OS X.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-03 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av joyofsound
Jag gav 1800kr för en DV450 alldeles nyligen.

Det var väldigt billigt, tycker jag. Ett fynd!

1
Bevaka tråden