Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modem ja tack!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en jobbarkompis som behöver ett modem till sin G3 ( PowerPC G3 - 510 ), antingen internt eller externt - finns det någon vänlig själ som vill eller kan skänka honom det - han hämtar gärna inom Göteborg... om någon annan av er vill skänka ett så är min postadress:

Olle Jonsson
Kärrhöksgatan 7B
41654 Göteborg

not: Han har försökt hitta ett i butik men det ser omöjligt ut...

Mvh,
Olle Jonsson
jobbmailen till mig: olle.jonsson@svt.se

+++

  • Oregistrerad
  • 2003-10-03 17:36

På clasohlson har de modem. Artikelnummer 32-8852 495:- och så behöver han en modemkabel också. Det borde macforum kunna leverera.

Mvh Lari

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-12-02 07:54

Lite färsk info:

Jag hade behov av ett 56K USB modem men inget fanns i Sverige att köpa. Att installera ett nytt i iMacen själv (400 DV) kändes krångligt, att låta ngn annan göra det = dyrt.

Till saken: Vill bara meddela att jag har hittat ett alldeles utmärkt hos italienska digicom www.digicom.it modemet heter Botticelli USB och arbetar numera på mitt skrivbord. Jag köpte det via en tysk firma på www.format.de

Har sett att det i dagarna kommit in ett motsvarande på MacForum (Swann MacSurfer) men gläds åt att jag sparade några kronor. Betalade 146 € inklusive frakt och moms.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-12-02 07:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av rana
Lite färsk info:

Jag hade behov av ett 56K USB modem men inget fanns i Sverige att köpa. Att installera ett nytt i iMacen själv (400 DV) kändes krångligt, att låta ngn annan göra det = dyrt.

Till saken: Vill bara meddela att jag har hittat ett alldeles utmärkt hos italienska digicom www.digicom.it modemet heter Botticelli USB och arbetar numera på mitt skrivbord. Jag köpte det via en tysk firma på www.format.de

Har sett att det i dagarna kommit in ett motsvarande på MacForum (Swann MacSurfer) men gläds åt att jag sparade några kronor. Betalade 146 € inklusive frakt och moms.

Just det, om man inte vill ha tyska drivrutiner laddar man ner engelska på www.digicom.it

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-03 10:35

Nästan 1.500 pix för ett modem, det svider ju lite.

1
Bevaka tråden