Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DW-bugg, dolda tecken? parse-error som resultat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-30 12:23

Tjena gubbs..
Nu har mitt tålamod med DreamWeaver tagit slut... blir så otroligt trött på de skumma buggar jag får.

Så här ser min kod ut

<?php
if (1 == 1)
	showTeamInfo(1);
else
	echo "Den här sidan blev just använd på fel sätt...";



function showTeamInfo($lag_id)_{


}
?>

och så här ser sidan ut när jag går in på den

Parse error: parse error, expecting `'{'' in /export/vol1/unix/e/enskede/www.enskede.net/le/phpKorpen/team_info.php on line 9

När jag förhandsgranskar detta inlägg så ser jag att showTeamInfo($lag_id) följs av ett underscore vilket inte syns någon annan stans...
Så ok, då har jag kommit en bit på väg till lösningen.. mellanslag verkar bytas ut mot underscore av dreamweaver.. någon som kan säga mig varför?

edit: glöm det, jag läste inte ditt inlägg ordentligt...

vad gäller DW så jag inte hjälpa dig mera än att säga att du ska använda en riktig textredigerare istället

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 16:09

Ska det inte vara så här?:

{

function showTeamInfo($lag_id)

}
?>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-30 18:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Ska det inte vara så här?:
{

function showTeamInfo($lag_id)

}
?>

Nopps
Men så som det ser ut just nu så är det ju alltså fel eftersom det syns ett _-tecken (underscore) efter showTeamInfo($lag_id) ....
Tror att jag KANSKE hittat felet... kryssade bort något i DreamWeaver om "allow 2-byte input" eller något sånt och nu fungerar det bättre (ännu så länge).

sitter vid fel dator nu så jag kan inte kolla vad det hette exakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-01 11:48

Såna där problem kan man få när man klistrar in kod från nätet. Tror också att det kan bli så om man råkar hålla ner alt när man gör mellanslaget eller liknande.

Men det där alternativet du hittade löser nog problemet.

I BBEdit kan man välja att visa dolda tecken, och då ser man alla främmande tecknen tydligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-01 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av HL
Såna där problem kan man få när man klistrar in kod från nätet. Tror också att det kan bli så om man råkar hålla ner alt när man gör mellanslaget eller liknande.

Men det där alternativet du hittade löser nog problemet.

I BBEdit kan man välja att visa dolda tecken, och då ser man alla främmande tecknen tydligt.

Offended!
Skriver all kod från scratch.

Dock kan det vara så att jag kommer åt alt-tangenten samtidigt som jag trycker på mellanslag.

Enda anledningen till att jag jobbar i DreamWeaver är för jag gillar auto-complete samt syntax-coloring.

Stödjer BBEdit detta så kanske man ska investera i det istället... (men bbedit-dokument får ju så fuula ikoner, hehe)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-01 14:19

Äh, det är helt ok att ta snuttar från nätet! Inget att skämmas över Ivar!

1
Bevaka tråden