Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera superdrive!?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en Pioneer DVR-106 och nu vill jag tryck in den i min G4/400... Vad ska jag göra? Ska några skruvar lossas eller vad? Hittar ingen information varken i manualer eller på nätet. 99mac! HÄJLP MIG!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 18:02

Är inte det bara att ta bort CD:n och göra precis tvärt om med Pionerna?

Men hur får jag bort cd:n? Jag är lite lost faktiskt? Vad måste jag lossa på? har öppnat och kollat, sladdar och sånt är simpelt, men jag får helt enkelt inte loss den!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 18:06

< http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75312 > ???

[p.s. Tar du bort en DVD/CD-RW så säg till d.s.]

Jag kollar upp det och återkommer...

Tack som faan iaf.

Jag bugar och bockar inför Pär, min nya husgud. Superdrive installerad och går som en klocka! Än så länge iallafall, peppar peppar ta i trä!

TACK!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 20:42

Installerade en DVR-106 i en likadan burk för nån månad sen. Råkar ut för Kernel panic ibland (tror det varit när jag haft en ljudCD i som jag försöker starta efter vila...?). Trots det är jag väldigt nöjd med hur bra den fungerar. Stabil och snabb...

  • Medlem
  • 2003-11-28 21:02

Problemet med Pioneer DVR-103,104,105 och Mac, där man får KP när driven ska vakna ur vila har varit känt länge, trodde det var fixat vid det här laget.
Ett knep som har funkat är att stänga av möjligheten för HD och optiska enheter att gå i vila. (Finns i Systeminställningar>Strömsparare)

Ok. Det ska jag göra. Fick faktiskt en KP när Ghost Recon vaknade upp ur vila... Ingen kul erfarenhet alls. Annars har det brännts grejjer som bara faan här hela kvällen...
Har man inget bättre för sig kan en superdrive vara guld värd! Kom ihåg det!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-11-29 04:07

Har just skaffat en 106:a men ibland vill den inte läsa skivor, dvs kommer inte upp. Ibland får man prova ett antal ggr innan den vill visa sig.
Vad kan detta bero på.
G4 400

  • Medlem
  • 2003-11-29 09:32

Låter nästan som du har fel på driven, men kolla lite här om någon annan har samma problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-29 11:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sten_n
Har just skaffat en 106:a men ibland vill den inte läsa skivor, dvs kommer inte upp. Ibland får man prova ett antal ggr innan den vill visa sig.
Vad kan detta bero på.
G4 400

Jag hade lite sånt strul tills jag ändrade "master/slave" inställningarna på HD:na (2 st). Från att låta kablarnas färg avgöra till att bestämma en master och en slave. Sen dess har inte DVD:n strulat alls på det sättet...

lite OT; men vart hittar man denna till rimliga priser? vart köpte ni?

  • Medlem
  • 2003-12-01 18:10

Kolla lite här

1
Bevaka tråden