Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP-program med flera connections

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 23:30

Hej!
Undrar om det finns något FTP-program som använder sig av flera connections för att hämta en fil, så det kan gå snabbare om hastigheten per uppkoppling är begränsad. Vet att jag hade ett liknande program för att göra detta från HTTP-servrar, men skulle verkligen behöva ett sådant för FTP. (Min uppkoppling beter sig väldigt underligt, hämtar jag en fil från FTP kommer den upp i kanske 30 kB/s, men hämtar jag två så kommer de båda upp i den hastigheten. Trots att det inte finns någon satt begränsning vare sig hos mig eller hos FTP-servern (min fars dator).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-11-25 12:05

Jag är lite tveksam till om FTP-protokollet tillåter detta. Visserligen kan du göra resume numera mot nyare FTP-servrar (förutsatt att FTP-klienten kan), men jag är tveksam om man kan göra en snyggt och kontrollerat avslut mitt i filen. Annars kan man ju inte begära ett delsegment mitt inne i filen. Hur det går till med HTTP och har ingen aning om, utan gissar att det fungerar något åt det hållet.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 16:13

Ok... Speed Download 2 heter det programmet jag talade om som gör så på HTTP... Jaja... jag får väl fortsätta försöka hitta på lösningar för att kunna använda mitt sunkiga bredband..

1
Bevaka tråden