Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign -> Quark konvertering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som känner till en plug-in eller program som kan konvertera InDesign-dokument till Quark-dokument. Den behöver inte ens göra ett jättebra jobb, bara jag slipper tungslitet så fixar jag finliret...

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17903

Shareware kostar 65$

Verkar lovande.

//Johan

Nej, det konverterar åt fel håll...
Jag behöver konvertera InDesign-dokument till Quark (hur trist det än kan låta).

Jag är också intresserad av något som möjliggör öppnande av Quark-filer i InDesign - ingen som har något tips?

InDesign kan öppna Quark-filer. Menar du inte tvärtom?

[Update: mitt ursprungliga problem löste sig genom att vi fick kunden att köpa InDesign. Adios Quark!
Annars finns det en plug-in att köpa som funkade bra när jag testade demon. Sök på Versiontracker...]

Citat:

Skrevs ursprungligen av Michael Nord
InDesign kan öppna Quark-filer. Menar du inte tvärtom?

[Update: mitt ursprungliga problem löste sig genom att vi fick kunden att köpa InDesign. Adios Quark!
Annars finns det en plug-in att köpa som funkade bra när jag testade demon. Sök på Versiontracker...]

Ja, sorry - givetvis menar jag hur man öppnar InDesign-filer i Quark. Vi behöver kunna göra det eftersom vi inte kan låta hela vår arbetsstyrka gå över till InDesign samtidigt, och då måste alla kunna öppna alla dokument - oavsett vilket program dom gjordes i...

Du har inget minne av vad plugin:en hette..?

Minns inte heller vad pluggen hette. Minns däremot att den inte gjorde något jättebra jobb, eftersom en massa funktioner i InDesign inte finns i XPress. Det liknade helt enkelt grisen...

Nog för att det verkar som ett väldigt mycket extra-arbete men...

Den extension som finns är omvittnat bristfälligt men hittas i alla fall på http://www.markzware.com/id2q/

Vore det inte mycket enklare att ladda ner en fullt fungernade demoversion av InDesign?

1
Bevaka tråden