Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-R endast Disc-at-once 96MB ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kollega har köpt ett 10-pack med CD-R skivor som enligt förpackningen ska rymma 800MB eller 90min ljud.

När man stoppar i skivan säger Toast att det bara fins 96,6MB på skivan. Även i Win XP blir det 96,6.

Nu står det finstilt på baksidan av fodralet att denna skiva stödjer endast Disc-at-Once. Skivan är en TDK och det blir samma på alla skivorna, dvs det borde inte vara fel på skivan.

Som jag förstår det är detta till för att kunna bränna en ljudfil över hela skivan utan pauser mellan tracksen. Men man ska väl ändå kunna utnyttja hela skivan.

Har någon en förklaring på detta ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 00:45

En kompis till mig sitter med en ny iMac (Intel Gen 1) som han håller på att slita sönder pga en skiva som ovan.

Intressant... TDK listar den inte på sin site längre, ingen hit tror jag inte

He he.. det tog två och ett halv år innan någon mer här dök på dessa
Nej det kan knappast ha varit någon succé.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 18:25

Går det fortfarande inte att bränna en 800MB CD-R? (med iBook).
Har Toast, Firestarter och Burn - inget verkat funka. Damn!
Skulle inte Firestarter ha overburn. Vill verkligen bränna en 732 MB på en CD-r!
...utan att zippa mm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 18:27

...just, provade med Disco (app) också. No luck.

Har inte ens lyckats få tag i 800MB-skivor. Numera bränner jag mina 700MB+ -filer på DVD istället...

(iBook G4 med extern LaCie FW-låda som nyligen begåvades med en Pioneer DVR111D. Hej vad det går).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 22:51

Tror att dom är vanliga, rätt så, finns på On-Off i tiopack, och på Matton, Teknikmagasinet, Claes Ohlsson mm, men men, får väl byta tillbaks dom jag köpte.

Clas-Olle hade inga nu i höst i alla fall, inte heller i flera stormarknader och internetbutiker. Men jag har inte letat sådär överdrivet noga. Nu blir det som sagt DVD i vilket fall som helst. Kostar ju inte sådär vansinnigt mycket om det bara gäller några skivor på strö.

1
Bevaka tråden