Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ominstallera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-06 21:27

Hej!
Jag har problem med min imac modell äldre.
Jag har lyckats att förstöra nån systemfiler och får inte igång datorn.
Jag har mac os 9.0 på CD, hur skall jag få igång cd:en för att installera om operativsystemet?
Till saken hör också att jag inte har original tangentbordet och musen så jag kan inte starta datorn med dessa anslutna utan jag får stoppa in USB kontakten efter ca 3sek, då starta datorn rätt.
Men som sagt hur får jag datorn att installera från CD:en??
Hoppas på svar snart
Hälsningar
Nisse

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-06 22:06

Vilka systemfiler har du tagit bort? Testat att starta utan tillägg? (håll nere shift-tangenten vid uppstart)

För att starta från OS9 skivan håller du nere C-tangenten vid uppstart. Vet dock ej hur det går efter 3 sek. Förmodligen inte.

Försök låna eller skaffa ett original t-bord annars.

  • Medlem
  • 2003-11-06 22:16

Hej cal!
Jag har försökt med att hålla ned shift och då står det mycket riktigt att tilläggen är borta, men det kommer i alla fall en ruta som säger att jag måste starta om så att det har "skitit" sig rejält.
Jag har även försökt med att hålla c nere men den verkar inte bry sig om detta.
Var får man tag i tangentbord och mus till en mac?
Idag använder jag en USB med 2 st PS2 kontakter där jag har anslutit tangentbord och mus, men som sagt startknappen lyser rött hela tiden när det är anslutet.
hälsningar
Nisse

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 22:21

Köp något billigt mus/tangentbord med USB-> PS2 adapter och släng adaptern åt helsike...
Mondo har postat en tabell över vilka peze-knappar som motsvarar mac-knappar.
Sök på något käckt sökord här på 99

1
Bevaka tråden