Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redesign av 99mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 13:50

Tjena,

Läste för en tid sedan att en redesign av sidan var pågång, eller åminstone planerad. I samma diskussion klagade vissa personer på loggan (jag förstår dem.. hehe)

Hur som helst, varför inte utlysa en tävling för ny logotyp. Därav kanske en ny profil för sidan kommer av sig självt?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-11-06 14:01

Jag är på! Inte för att det behövs en ny design, men om det ska till en ny alltså. En tävling vore jättebra, och kul!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 14:03

jag är nog på själv också kan jag ju tillägga

Alla förslag är alltid välkomna, kör hårt.

Vi kommer uppgradera 99mac till version 4.0 innan jul enligt beräkningarna (en massa att fixa!) och en ny logga skulle passa perfekt då.

Citat:

Skrevs ursprungligen av christoffer
jag är nog på själv också kan jag ju tillägga

Om du har något bra förslag på logotyp så kan du ju visa upp det även om det inte blivit nån tävling av det (ännu). Det är flera andra som gjort redan.

Använd denna tråd för logoförslag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 17:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Alla förslag är alltid välkomna, kör hårt.

Vi kommer uppgradera 99mac till version 4.0 innan jul enligt beräkningarna (en massa att fixa!) och en ny logga skulle passa perfekt då.

Ska ni uppgradera nu igen!?
Det var ju inte länge sen som v 3 var ny.

Japp - vi har en massa skoj på gång.

Vi börjar jobba på version 4.0 idag faktiskt.

Det är väldigt mycket jobb framför oss - bland annat 7.500 rader text som måste översättas till Svenska...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi börjar jobba på version 4.0 idag faktiskt.

Det är väldigt mycket jobb framför oss - bland annat 7.500 rader text som måste översättas till Svenska...

Är väl bara att posta så kommer folk att översätta...

Belak har redan börjat - jag ber honom posta lite filer senare.

min största "nitpick" med 99mac är att den inte känns särskilt macig i designen.

Det känns faktiskt mera windows över hela forumet, knappar till höger och vänster som man knappt använder. ta tex knappen "ångra" under denna rutan, hur användbar är den!?!?
Om jag inte vill skriva nått så trcyker jag back eller stänger fönstret.

MacOS har ju allltid, som jag ser det iaf, handlat om att förenkla gränssnittet så mycket det bara går, fyller något inte en vettig funktion; då tar man bort den osv.

Ni fattar säkert (förhoppningsvis) vad jag menar.

Jag syftar inte på att ha Aqua-flikar och Aqua-knappar överallt, men att ha ett avskalat och ytterst funktionellt grännssnitt och design utan för mycket "jidder" som kommer i vägen.

mina 0,20 spänn..

Jag håller med dig fullständigt.

Det finns många aspekter i detta:

- Vi använder oss av vBulletin som grund för forumet/siten som har en standardlayout med templates som går att redigera rätt friskt.

- 99mac version 4 kommer att modifiera ännu mer och öppnar helt nya möjligheter att kunna få ett Macigt och trevligt utseende.

- Vi vill helst bara ändra i templates och inte i själva PHP-koden (om möjligt) för att göra det lättare att uppgradera vBulletin när nya versioner lanseras. Just nu är 99mac ganska "moddat" vilket gjort att vi inte vill uppdatera forumet fast det finns senare versioner av vBulletin.

- Tid! Det finns inte tid till allting. Dom personer som jobbar med 99mac har redan fullt upp med projekt hit och dit. Finns det nya talanger/förmågor med drivkraft, HTML & PHP-kunskaper samt känsla för stil är ni varmt välkomna.

Mitt mål är att uppgradera 99mac till version 4.0 med alla förändringar det innebär, därefter bör den nya organsiationen (föreningen) ta över fortsatt utvecklingsansvar.

1
Bevaka tråden