Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svart skärm efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade OSX med den senste "patchen" före panther släpptes, men till min förtvivlan så blir bilden helt svart efter att man har loggat in. Zappa PRAM gjorde bara skillnaden att strömmen finns kvar till skärmen, men fortfarande bara svart ...

Ville Apple inte att jag skulle köra på min beige G3/233Mhz ?

Man hinner se skrivbordsbilden visas innan signalen ut från bildskärmskortet nyps.

Hur nollställer jag bildskärmsinställningen i singleuser mode ??

Fakta:
G3/233Mhz, 96Mb RAM, Applevision 15" + september uppdateringen

det var alltså 10.2.8 jag installerade, den andra versionen som "skulle" vara fixad ...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-05 22:59

Har du uppgraderat firmwaren för maskinen tidigare? Tex. före installation av 10.2?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117

Jag skulle prova att starta maskinen i open firmware läge. Och göra en reset av nvram osv.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

Jupp, jag har uppdaterat, dock ser jag inte sambandet mellan SCSI firmware update och en svart skärm ...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-06 13:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av imgoingtonasa
Jupp, jag har uppdaterat, dock ser jag inte sambandet mellan SCSI firmware update och en svart skärm ...

SCSI firmware?!? Nu fattar iaf inte jag nåt. De länkade firmwareuppdateringarna har väl inget med SCSI att göra däremot desto mer för presentationen på bildskärmen.

Första länken, firmware uppdatering för en Beige G3::
Power Macintosh G3 Desktop Mac OS X 10.0 SCSI Card Update 25176

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-06 15:11

Ja, det är mycket möjligt att uppdateringen för just dessa maskiner endast innebär en SCSI uppdatering. Det finns dock andra modeller där gammal firmware version i kombination med OSX 10.2 eller senare ger upphov till svart skärm.

1
Bevaka tråden