Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.dmg med 10.2.8

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 00:39

uppgraderade nyligen till 10.2.8 och märkte att jag ej kan öppna .dmg-filer med skivavbildningen längre?

"blablabla.dmg" kunde inte läggas på skrivbordet - fel 95. (filsystemet som inte kan anslutas)

finns det nån enkel förklaring här?
beror det på 10.2.8.an?
är JAG dum i huvudet?

är inte så värst insatt..
all hjälp uppskattas!

emil

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 00:42

Brukar inte -95 betyda att filen inte är komplett?
(checksum stämmer inte och sådär)
Har sett det ibland (DC) men kommer aldrig ihåg enskilda siffror

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-03 00:54

Det är mycket strul med 10.2.x och 10.3 med .dmg filer vill jag lova. Jag har fått kasta många filer och göra nya pga. problem.

Har inte funnit någon lösning på problemen som tycks uppstå för de flesta .dmg filer.

En annan sak angående nya skivverktyg är formatet "DVD/CD master" (.cdr) som läggs på skrivbordet betydligt snabbare än .dmg avbilder. Ett mycket trevligt avbildsformat, men jag vet inte hur pass bakåtkompatibelt det är om man har behov av det.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 11:15

filerna jag testat på är direkt nerladdade från tillverkares hemsida. flera gånger och i olika versioner.

jag har aldrig haft problem med .dmg innan med 10.2.6... så det åär väldigt konstigt.

jag prövade öppna gamla dmg-filer som jag vet har fungerat innan. gick ej.
dags och skaffa pc?

går det förresten att backa till 10.2.6?

tack för hjälpen

  • Medlem
  • 2003-11-04 14:47

Hej,
jag hade samma problem, inget kunde mountas, inte CD eller iPod eller .dmg.

Problemet försvann när jag zappade p-ram 4 ggr i följd.

Testa det eller testa att slänga inställningsfiler ur library-katalogen som har med Finder att göra.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av mcia
Hej,
jag hade samma problem, inget kunde mountas, inte CD eller iPod eller .dmg.

Problemet försvann när jag zappade p-ram 4 ggr i följd.

Testa det eller testa att slänga inställningsfiler ur library-katalogen som har med Finder att göra.

/M

Samma problem här. Det verkar ha försvunnit sedan jag körde skivverktygets "reparera skivbehörigheter".

1
Bevaka tråden