Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PPPoe problem!!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 10:11

Hej!, Jag sitter i Berlin med en dsl service som heter qdsl, och kopplar in mig med PPPoE. Men även om dsl modemet har 4 portar (CellPipe Lucent 20S) så kan jag inte har flera datorer anslutna samtidigt, och när jag klickar i rutan "dela med mig av internet" i X så säger den att jag gör något olagligt, och det fungerar inte ändå. Det verkar som om appletalk och pppoe inte kan vara anslutna samtidigt???

Någon som kan hjälpa?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 11:55

Många ethernetmodem med flera portar på är egentligen ett modem som aldrig blev ett routermodem utan helt enkelt ett enkelt modem.

Portarna kan fungera som en hub men då det inte finns någon routerfunktion i så går det inte att ansluta flera datorer.

Vet inte om ditt modem är ett sådant men det låter som det. Kolla i manualen för att se vad det står innan du sliter av dig håret.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-11-01 17:01

Precis. Läser man databladet på CellPipe:n så ser man att grundmodellen, 20S, har en ethernethub i sig. Lämpad för kontorsanslutning till företagsnätet när du sitter hemma.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-01 21:20

Ok, jag prövade en hel del tips, men har nu gått och köpt mig en Belkin Wireless Router 54Mbit istället, och den fungerar toppen!!!

1
Bevaka tråden