Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skaffar man AirPort till en äldre Mac...?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-01 21:38

Undrar om det är möjligt att skaffa AirPort till t.ex. en G3 B/W, då den inte är förberedd som de nyare G4-maskinerna ?! Utgångspunkten är att jag vill uppgradera min G3´a med nytt processorkort o.s.v. ...

Du kan skaffa ett kort från en annan leverantör. Så länge det jobbar enligt 802.11b-standarden så kan det prata med ett Airport-nät. Givetvis måste det också finnas drivrutiner till din Mac men vad jag vet så klarar exempelvis Lucent och Buffalo Technology detta utan problem.

  • Medlem
  • 2001-12-10 10:33

eller varför inte farallons kort, de har alltid haft bra macstöd och det funkar bra med apples basstation.

Du fick inte riktigt svar på din fråga...
För en stationär "äldre Mac" eller PC behöver du först ett PCI kort för att sätta in själva "Airportkortet" i.
Jag skulle satsa på Orinocos trådlösa kort. Det är samma kort som Apple använder.

  • Oregistrerad
  • 2001-12-10 16:25

Vi hade det som alternativ men det visade sig bli en gankska dyt affär tillslut. istället förett airport kort för en tusing så blev det ett PCI kort för en 1500-2000kr + ett pc kort för en 1200-1500kr

Varför skulle det behöva vara billigt?
Billigt och bra brukar inte gå hand i hand...
Ett PCI kort får man för tusenlappen från datorbutiken.com.
Det finns också ett USB alternativ för ca. 2.200.- inkl. moms från D-Link.
http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=135

1
Bevaka tråden