Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test på ibook G4!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 13:20

Hittade detta på nätet, ett litet test på nya ibook G4.

http://www.xlr8yourmac.com/systems/..._g4_review.html


Det vore kul om någon/några med kunskap om "benchmark" mätningar kan kommentera testresultatet.

Gärna lite jämförelser till gamla ibook och powerbooks!

mvh/ Sulan

Rapportera inlägg | IP: Loggat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 14:05

Ja då är det i alla fall bekräftat att OF-hacket fortfarande fungerar.

Citat:

Repeat, the Open Firmware iBook screen spanning hack DOES work for the iBook G4. Great news for all!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 19:10

Här är en jämförelse med en PB 12" rev. B i Xbench. PBn är alltså 25% snabbare. (observera dock att PBn har 512mb minne jämfört med iBookens 256 vilken kan tänkas påverka resultatet).
Här är samma iBook jämförd med en PB 12" rev. A med 256 mb minne. PBn är 13% snabbare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Här är en jämförelse med en PB 12" rev. B i Xbench. PBn är alltså 25% snabbare. (observera dock att PBn har 512mb minne jämfört med iBookens 256 vilken kan tänkas påverka resultatet).
Här är samma iBook jämförd med en PB 12" rev. A med 256 mb minne. PBn är 13% snabbare.

Bra länkar!

Kul att läsa, resultaten var som förväntat tycker jag. Blir mer och mer sugen på nya iBook för var dag som går, den lär piska min iBook 700 med hästlängder. Men
PB:n är också trevlig...

//fredrik

iBooken känns som ett bättre köp, definitivt. Visst, ingen brännare, Audio In och DVI... Men för att vara 5000kr billigare, så...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-27 20:21

Jag tycker nya iBooken verkar enormt prisvärd.Jämför med vadsom helst.Ska köpa en så fort ekonomin tillåter.

  • Medlem
  • 2003-10-27 20:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ja då är det i alla fall bekräftat att OF-hacket fortfarande fungerar.

Det var skönt att veta.:)

1
Bevaka tråden