Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp! Min G5:a har börjat låta som en hårtork!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Jag fick i förra veckan min Dual 2 Ghz G5. Idag installerade jag 1 GB minne till för att få 1,5 GB totalt. Minnet är av typen Kingston, specialanpassat för G5. Jag öppnade låran och installerade enligt instruktionerna i instruktionsboken. När jag startade datorn igen startade den upp helt ok och minnet fungerar. Vad som hät dock är att datorn låter som en hårtork/dammsugare. Innan minnesinstallationen var datorn knappt hörbar. Jag har öppnat lådan och kikat på fläktarna och det visar sig att det är den översta fläkten som kyler hårddisken som snurrar på i full hastighet helt plötsligt.

Vad har hänt? Finns det nåt sätt att fixa det hela? Jag har absolut inte någon lust att skicka tillbaka datorn till apple och vänta på en ny i flera veckor.

Vänliga hälsningar,

Peder Åkesson

Plockade ut minnet och satte i det igen och nu är problemet borta. Tyst som en viskning igen. Phu!

/Peder

Du ska givetvis prova och ta ut det ny instalerade minnet och se om den låter lika mycket efter.
Om så är fallet så tycker jag du skall ringa apple, eftersom du betalar för deras support, så varför inte använda den. Om den inte låter så ska du höra av dig till Kingston.
Du har säkert gjort sakerna ovan, men jag tänkte ifall du hade fått hjärnsläpp.
Lycka till.

1
Bevaka tråden