Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbookbatteri

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 07:46

Har en Powerbook 667 som batteriet verkar ge upp i. Får c:a 30-45 min tid på den när den är fullladdad. Batteriet visar att det är fullt, både själva batteriet och menybatteriladdningsikonen......

Finns det något sätt att kolla om det håller på att dö? Finns det något program som rekonditionerar batteriet?

Har läst någonstans att man kan låta den ladda ur helt. Vad menar man med det? Ska man låta den gå tills den sätter sig själv i vila eller tills den stendör även under vila?

Ett nytt batteri går tydligen på 1500 spänn.....

Martin

Låt batteriet ladda ur helt, d v s kör tills det blir svart. Ladda upp fullt och kör. Blir det bättre?

Annars nollställ, liten knapp på baksidan på din PB. (tror detta skall hjälpa lite)

Mitt batteri blev precis som ditt, höll en kvart. Då jag har AppleCare ringde jag till Apple som skickade ett nytt - Gratis!

(Även min laddare gick sönder, ringde Apple som skickade en ny. Apple är riktigt bra på detta. Dock strulat TNT som bara den)

Sen ska man komma ihåg att batterier åldras och slits. Vad än tillverkarna säger. Jag vet inte hur gammal din dator är. Men att byta batteri efter 2 år är inget märkvärdigt.
Rekond-programmen fanns förr, har bland annat det till min PB1400. Men jag vet inte om det är knutet till batteriteknik. Det fungerar hur som helst inte med nyare datorer.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 13:05

Men Randall, vad menar du med svart. Som jag ser det finns det flera slutsteg :).

Burken sätter ju sig själv i vila när den anser att den måste det för att spara saker i minnet. Sedan går det ju att låta datorn stå och dö även ur vilan. När är batteriet riktigt urladdat enligt apple?

Martin

Nä usch och fy, det här är mer än skumt. I o m 10.2.8 segade mitt batteri på min tibook 550 (inköpt januari -02) ned totalt. Har laddat ner 2.8 "patchen". Har zappat alla möjliga ram, Laddat ur och laddat upp. Idag får jag ut 40 min max. Innan 2.8 kunde jag sitta å spela moh i 1h30 min med vrålande fläkt utan problem. Det lustiga är att man här och där på olika forum hittar en uppsjö med både äldre och nyare pb:s som råkat ut för samma problem. Att batteriet faktiskt har blivit gammalt kan jag i o f s acceptera, men det problemet uppstod så plötsligt och i samband med 2.8 och så verkar det vara för de andra med problem åxå. Snälla ngn säg att det är mjukvarurelaterat och att man kan fixa detta....

1
Bevaka tråden