Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macromedia Dreamweaver

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Någon som vet någon bra sajt (helst på svenska) om hur man använder dreamweaver?

Kristofer

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-24 13:41

De flesta (bästa?) är nog på engelska. Sen beror det ju på vilken version du har: 4, 6 (MX) eller 7 (2004).
Kolla först i hjälpfilerna (tryck F1). Där finns faktiskt otroligt mycket bra instruktioner.
Sen kanske sajter som t.ex. www.dwfaq.com, www.dwmxzone.com och givetvis Macromedias egen site (inklusive deras webdev) kan hjälpa.
Glöm inte att det finns böcker också, inte minst på bra bibliotek och hos bokhandlaren.
Men ska du dona mycket med DW, så bör du kolla in tutorials om html generellt sett - inte bara om DW.

Tackar!
Html lärde jag mig för ett bra tag sedan... kanske just därför som jag är så kass på editorer
Men nu börjar websidor bli så avancerade så att man gärna behöver en kraftfull editor.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Hej!
Någon som vet någon bra sajt (helst på svenska) om hur man använder dreamweaver?

Kristofer

Den här sidan är inte en ren utbildningssida,
men den har många bra tips.

http://webdesignskolan.com/

// Danne

Tack! Den verkar ju jättebra!

Ett råd är: beställ CD´n! Du får tillgång
till allt material. Även för PS, Illustrator, Flash osv.

// Danne

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-24 14:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Tackar!
Html lärde jag mig för ett bra tag sedan... kanske just därför som jag är så kass på editorer
Men nu börjar websidor bli så avancerade så att man gärna behöver en kraftfull editor.

Jaha..sorry. Många behöver liksom lite html att stå på och jag trodde det gällde dig med...

Men allra bästa källan är kanske att använad Dreamweaver's forum. Antingen via MM's hemsida och webforumet, vilket är väldigt såsigt. Eller samma forum via en newsreader. Koppla upp dig mot forums.macromedia.com - ladda alla grupper, välj Dreamweaver och kör...

Inget att be om ursäkt om
Tackar än en gång för alla tips, verkar kanon!

1
Bevaka tråden