Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ljudfiler från t68 till G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det någon möjlighet att spara ljudfiler från t68 till sin mac?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 00:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
finns det någon möjlighet att spara ljudfiler från t68 till sin mac?

Det går alldeles utmärkt! Jag har gjort på detta sättet:

* Installerat Apples 3GPP-komponent, som behövs för att Quicktime 6.3 ska kunna spela upp ljudfilerna från telefonen. 3GPP-filen hittar du här.

* Har en usb-bluetooth-adapter inkopplad i datorn.

* Skickar ljudfilen från telefonen till datorn.

- Emil

Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
Det går alldeles utmärkt! Jag har gjort på detta sättet:

* Installerat Apples 3GPP-komponent, som behövs för att Quicktime 6.3 ska kunna spela upp ljudfilerna från telefonen. 3GPP-filen hittar du här.

* Har en usb-bluetooth-adapter inkopplad i datorn.

* Skickar ljudfilen från telefonen till datorn.

- Emil

hm... jag hittar ingen alternativ för att skicka egna inspelade ljudfiler via bluetooth.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 15:28

Du måste ha bluetooth aktiverat i din telefon för att kunna skicka till datorn. För att aktivera bluetooth, gå till meny:
"Kommunikation"
"Bluetooth"
"Alternativ"
"Läge"
"På"

Nu ska bluetooth vara igång, en blå lampa ska blinka långsamt i övre högra hörnet på telefonen.

För att välja ett ljud att skicka till datorn, gå till meny:
"Spel och nöjen"
"Mina ljud"

Markera det ljud du vill skicka, ljudinspelningar har en pratbubbla som symbol. Tryck på telefonens specialknapp som sitter mellan "YES" och "1". I menyn som nu kommer upp väljer du:
"Skicka"
"Bluetooth"

Om "Bluetooth" inte går att välja kan det bero på att du har publicerat meny från Salling Clicker, eller har Adressbokens bluetooth-knapp intryckt, eller har ett bluetooth-headset kopplat till telefonen.

- Emil

Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
Du måste ha bluetooth aktiverat i din telefon för att kunna skicka till datorn. För att aktivera bluetooth, gå till meny:
"Kommunikation"
"Bluetooth"
"Alternativ"
"Läge"
"På"

Nu ska bluetooth vara igång, en blå lampa ska blinka långsamt i övre högra hörnet på telefonen.

För att välja ett ljud att skicka till datorn, gå till meny:
"Spel och nöjen"
"Mina ljud"

Markera det ljud du vill skicka, ljudinspelningar har en pratbubbla som symbol. Tryck på telefonens specialknapp som sitter mellan "YES" och "1". I menyn som nu kommer upp väljer du:
"Skicka"
"Bluetooth"

Om "Bluetooth" inte går att välja kan det bero på att du har publicerat meny från Salling Clicker, eller har Adressbokens bluetooth-knapp intryckt, eller har ett bluetooth-headset kopplat till telefonen.

- Emil

Ja, fast två snäpp längre ner i menyn 'spel och nöjen' har du alternativet 'ljudinspelningar' och det är här de ljud-filer ligger som jag vill föra över till datorn. Inspelade samtal och röst-memos

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 17:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
Ja, fast två snäpp längre ner i menyn 'spel och nöjen' har du alternativet 'ljudinspelningar' och det är här de ljud-filer ligger som jag vill föra över till datorn. Inspelade samtal och röst-memos

Om jag inte minns helt fel så finns ALLA telefonens ljud listade i "Mina ljud", alltså även röstmemos och inspelade samtal.

Spela in ett memo, bläddra igenom "Mina ljud" och kolla ifall det finns en ljudfil som heter "Memo". Den filen ligger antagligen sist i listan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
Om jag inte minns helt fel så finns ALLA telefonens ljud listade i "Mina ljud", alltså även röstmemos och inspelade samtal.

Spela in ett memo, bläddra igenom "Mina ljud" och kolla ifall det finns en ljudfil som heter "Memo". Den filen ligger antagligen sist i listan.

ja men se där ja! där ligger dom ju! jag tyckte ju jag tittat där förut. Tack så mycket!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 20:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
ja men se där ja! där ligger dom ju! jag tyckte ju jag tittat där förut. Tack så mycket!

SonyEricsson har ett lurigt system i t68ian, eller hur?! Varför ska man behöva gå in i "Mina ljud" bara för att kunna skicka via bluetooth? Att implementera bluetoothskick i "Ljudinspelningar" borde väl inte vara så svårt kan man tycka...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
SonyEricsson har ett lurigt system i t68ian, eller hur?! Varför ska man behöva gå in i "Mina ljud" bara för att kunna skicka via bluetooth? Att implementera bluetoothskick i "Ljudinspelningar" borde väl inte vara så svårt kan man tycka...

Ja jag kan inte fattqa varför alla är så lyriska över Ericsson i allmänhet och t68i i synnerhet. Användarovälnligt skräp som inte låter när det ringer. Fan vad jag längtar tillbaka till Nokia. Nokian är macig. Ericsson är som en gammal beige 486:a BLÄÄÄ!!!!!

1
Bevaka tråden