Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte starta i batteriläge på gammal PB G3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte längre starta min gamla G3 (Svart, G3, 250MHz, brukar benämnas "G3 series") utan strömkabeln tillkopplad längre. Detta trots att batteriet är fulladdat. I alla fall enligt dioderna på sidan som säger det.

Datorn har iofs stått en längre tid och förmodligen har batteriet tömts helt, men ändå.

Den har fortfarande sitt originalsystem (8.6) och har fungerat fint i flera år innan.

Nu tänkte jag att min svåger som går på gymnasiet och bland annat läser programmering och digitalteknik skulle få använda den lite i skolan, om inte annat för att reta upp sina klasskamrater som är trogna Wintel:are:D
Så alla som har någon idé om vad detta kan bero på är välkomna att skriva in här!

Tackar
M

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-17 16:43

Förmodligen är det som du säger att batteriet helt enkelt är slut.
Du kan ju kolla så att alla kontaktytor på batteriet är rena också, det kan ju hända att någon av dem har oxiderat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Förmodligen är det som du säger att batteriet helt enkelt är slut.
Du kan ju kolla så att alla kontaktytor på batteriet är rena också, det kan ju hända att någon av dem har oxiderat.

Tack för tipset, ska kolla ikväll...

1
Bevaka tråden