Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Secure Digital vs. MultiMediaCard

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-30 12:54

Vad är skillnaden mellan SD- och MMC-minnen? Jag har en Dimage X som klarar av båda formaten och som behöver ett större minneskort. Är något av formaten att föredra framför det andra eller ska man satsa på det som är billigast? Just nu har jag ett 8mb SD-kort, kommer det att märkas någon skillnad med ett MMC istället?

Kommer ihåg när jag hade en liten cassiopeia handdator tidigare som bara kunde använda MMC/SD-card. Då sades det iallafall att SD-card var snabbare än MMC.

Har även för mig att SD-card var antingen krypterat eller på något sätt skrivskyddat. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg vilket...

Undrar dock om MMC utvecklas nånting mera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Viklund
Kommer ihåg när jag hade en liten cassiopeia handdator tidigare som bara kunde använda MMC/SD-card. Då sades det iallafall att SD-card var snabbare än MMC.

Har även för mig att SD-card var antingen krypterat eller på något sätt skrivskyddat. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg vilket...

Undrar dock om MMC utvecklas nånting mera?

Jag är också nyfiken på detta. Det vore kul om någon med vetskap ruskade liv i den här tråden.

1
Bevaka tråden