Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska jag reparera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör PB Lombard och har verkliga problem efter uppdateringen till 10.2.8.

Probs 1:
Skärmen (skärmarna) lägger ner stup i kvarten. PB's skärm blir ibland randig, ibland bara svart och ibland skrämmer den vettet ur mig genom att se ut som nån slags psykadelisk mönster-loop från iTunes.

Är det riskfritt att köra på som vanligt? Eller kan skärmen paja helt?

(Exempel på när skärmen/burken kraschar: Det går bra att köra Acrobat. Det går bra att köra Excel. Försöker jag däremot starta ett när jag redan kör ett annat - oavsett ordning, så kraschar det. Två gånger har det hänt när jag stängt ett fönster i Safari genom att klicka på krysset i övre vänstra hörnet. Jag reparerade rättigheterna med Skivverktyg. Kraschade mitt under arbetets gång.)

Probs 2:
Tänkte jag skulle köra Skivverktyg från originalskivan för att se om något kunde rättas till. Går inte...
När jag ska reparera disken får ett felmeddelande "Invalid catalog PEOF".

Hur åtgärdar jag detta? Jag har inga program typ Norton, Drive eller liknande.

/Bosse

Hmm... ingen som ens har ett tips?

Är skärmen i riskzonen (bör jag alltså lägga ner att använda burken till vi har en fix till 10.2.8?)

Eller måste jag installera om hela rasket?

/Bosse

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-09-30 15:05

Om du har följt debatten om 10.2.8 så har du sett att det är stora problem. Apple själva har tagit bort den. Hur man backar till 10.2.7 har jag ingen aning om. Du måste kanske bita i det sura äpplet(!) och installera om... eller beroende på hur man ser det.

1
Bevaka tråden