Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i "fryser sig" fortfarande, trots FW-uppgr!! Vad ska jag göra??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

T68i "fryser sig" fortfarande, trots FW-uppgr!! Vad ska jag göra??

Den bara låser sig under användning. Den har just varit inne på uppgr av FW. (Den har nu den senaste, dvs R8xxx).

Naturligtvis VET jag vad jag skall göra, jag ska gå tillbaka med den, men det tar så mkt tid och besvär så jag ville bara höra om ngn har erfarenhet av liknande problem med denna jättebra, men helt kassa (!!) modell...?

/sjovall

Be att de gör om uppdateringen, något måste gått snett. Har varit med om samma grej med T68. Efter en ny uppdatering funkar den perfekt.

/M

Har den varit inne flera gånger för samma fel skulle jag kräva att få häva köpet.
Tänker försöka det med min T68i som till och från startar om och jag tvingas knappa in pin-koden. Det har hänt flera gånger precis när det ringt. En halv signal går fram, och när jag sen fått igång telefonen finns inte det uppringande numret i loggen. Har uppgraderat den två gånger utan att det hjälpt.

Snackade med en tekniker på SE som sa att det verkar vara ett intermittent hårdvarufel. Han ska se till så att jag får låna en telefon medan jag lämnar in min på undersökning, något som Expert kräver för att jag överhuvudtaget ska ha möjlighet att få telefonen utbytt eller häva köpet. Det trots att jag redan lämnat in den två gånger tidigare på grund av tillverkningsrelaterade fel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Tänker försöka det med min T68i som till och från startar om och jag tvingas knappa in pin-koden. Det har hänt flera gånger precis när det ringt. En halv signal går fram, och när jag sen fått igång telefonen finns inte det uppringande numret i loggen. Har uppgraderat den två gånger utan att det hjälpt.

Snackade med en tekniker på SE som sa att det verkar vara ett intermittent hårdvarufel...

Fick precis samma fel på min T68i. Döm min förvåning när felet även fanns i min nyinköpta T610! Snackade med försäljaren som misstänkte att det kunde vara fel på SIM-kortet, för inte hade de någonsin hört talas om att sådana här fel kunde uppstå (som verkar relativt vanliga om man läser i lite forum och snackar med folk).

Nåja, sagt och gjort... Nu är det ungefär 1 1/2 månad sen jag bytte SIM-kort och den har inte krånglat sedan dess.

Det är inte riktigt samma fel som i originalfrågan, men det kanske kan funka ändå. Problemet är att ett SIM-kort inte är helt enkelt att få ersatt om man inte vill punga upp med pengar.

Förlåt om jag stjäl tråden, men om det du säger stämmer för mig också, då ska baske mig felia få bjuda mig på ett nytt sim-kort. Jag skaffade nämligen nytt sådant när jag köpte telefonen, eftersom det gamla var av den typen som drog mer ström.
Teknikern jag pratade med trodde dock inte att sim-kortet hade med saken att göra, just eftersom jag köpte nytt samtidigt som telefonen.
Vidare har det hänt att jag klarat mig som runt en och en halv månad mellan "omstarterna", vilket var anledningen till att jag först trodde senaste uppgraderingen hade åtgärdat felet.

1
Bevaka tråden