Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sömnproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-21 13:52

Min MDD Duali 1Ghz har enda sen jag fått den haft sömnproblem, sätter jag den i vila och sen startar den igen, så har jag en kernel på skärmen, sitter ett Airport-kort i den och 512 extra ram, och det har inte med mina HDs att göra, orginaldisken är utbytt.

Så nu undrar om nån har förslag på vad det kan vara? Ska prova att ta ut airportkortet och se om det hjälper, men tror nog inte det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-24 22:46

Tyvärr är det uteslutningsmetoden som gäller här Dr Watson !

  • Oregistrerad
  • 2003-09-25 08:59

Jag har fortfarande problem med att min G4 sawtooth fortfarande inte kan sova alls, bara hennes hårddiskar och skärmar...

Klassiker: kolla att "Vakna för åtomst av systemadministratör" är urkryssad under Strömspararens flik "alternativ".

  • Oregistrerad
  • 2003-09-28 23:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Klassiker: kolla att "Vakna för åtomst av systemadministratör" är urkryssad under Strömspararens flik "alternativ".

Jag är ledsen, det hjälpte inte...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-29 08:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Jag har fortfarande problem med att min G4 sawtooth fortfarande inte kan sova alls, bara hennes hårddiskar och skärmar...

Så länge min Epson SP 925:a är påslagen så kan inte min G4:a somna heller. Om du har skrivaren kopplad till ett extra USB-kort så prova att dra ur kabeln.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-29 11:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bebben
Så länge min Epson SP 925:a är påslagen så kan inte min G4:a somna heller. Om du har skrivaren kopplad till ett extra USB-kort så prova att dra ur kabeln.

Nej, de enda enheterna är en wacom (i tangentbordets hub) och två skärmar, en CRT och en TFT, båda via VGA portar på varsitt bildskärmskort. Men den konfigurationen har funkat förut...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-01 09:01

När jag hade ett PCI-grafikkort isatt i min Quicksilver så ville den inte heller sova.
Har hört att vissa SCSI-kort också kan ge problem. Det kan inte vara något sånt?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-02 16:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
När jag hade ett PCI-grafikkort isatt i min Quicksilver så ville den inte heller sova.
Har hört att vissa SCSI-kort också kan ge problem. Det kan inte vara något sånt?

Jo, jag har hört det, men, som sagt, det funkade några ggr....

1
Bevaka tråden