Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bare Feats har testat nya PB 15" och 17"

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bare Feats har testat nya PB 15" och 17". Utdrag ur analysen av testen:

The new 15" (and 17") Aluminum PowerBooks don't seem to suffer from the missing level 3 cache. The larger on-chip level 2 cache seems to take care of business. The bumped up clock speed and Radeon 9600 graphics translate into better performance. Apple's going to sell a "oodles" of these!

I threw in the Cetrino 1.3GHz numbers for a reality check. As you can see, it's faster in some ways and slower in others. But the newest PowerBooks are too cool for the competition. Game over.

(Fet stil av mig.)

Läs hela testen här:
15" PowerBook G4/1.25 compared to others

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 00:21

Beställde precis en 15" 1.25 G4 PowerBook. Ska komma inom 3 dagar.

//Rob

BareFeats testar nya PB...

http://barefeats.com/al15.html

Klart intressant prestanda i 15" speciellt i jämförelse med nya 17".
Dessutom, som en liten bonus - titta på sista testet längst ned.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-18 01:33

After effects 6 för mac??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 08:54
Citat:

Dessutom, som en liten bonus - titta på sista testet längst ned.

Menar du jämförelsen med G5:orna?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 09:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
After effects 6 för mac??

Är inte den köpbar på adobes sidor? (för 10.2.6)
Kan nästan slå vad en esspresso om det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 10:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Beställde precis en 15" 1.25 G4 PowerBook. Ska komma inom 3 dagar.

Tre dagar!?
Var beställde du någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 13:08
Citat:

Är inte den köpbar på adobes sidor? (för 10.2.6)
Kan nästan slå vad en esspresso om det

Jodå, vi har redan börjat leverera AE 6

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 13:47

www.mactrade.de så stod det på beställningen men jag ringde dem imorse och då sa dem att det kan nog ta en vecka.

//Rob

Hmm...vad är Centrino laptop 1,3 GHz för dator?
Har jag hört talats om den...?*funderar*

Förresten står sig inte iBook 900 väldigt bra mot de gamla TiBookarna?

Jag antar att den gamla versionen av PB 12" inte skiljer alls mycket mot IBook.

Centrino berkar vara en ny processor från intel, dedikerad till bärbara. Sitter i alla möjliga bärbara pc

nåja...centrino är egentligen en hel arkitektur som jag förstår det. När dom skirver centrino på det där sättet syftar dom med all säkerhet på den processor som man använder i centrino arkitekturen. Den är mer känds som Pentium M (alltså igen siffra) och finns i hstigheter upp till 1.7 Ghz. Den lägre klockningen betyder dock inte sämre prestanda än högre klockade Pentium 4M processorer...
Poängen med centrino är väl så vitt jag förstår det att den drar mindre ström än den tidigare arkitekturen för x86 laptops.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 14:30

Det slog mig just att en PB kanske är en bra ersättning för min stationära Cube?

När jag vill köra dem som stationär köra jag den med min platta Apple-skärm (jag antar att den har ADC-kontakt) samt skaffa bluetooth-tangentbord och mus, och när jag vill ta med den, ja då jackar jag bara ur den.

Fläkten på PowerBooken är väl rätt tystlåten av sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-19 15:26

Centrino = Intel Pentium M + inbyggt 802.11b wlan

Centrino är snabbare och drar mindre ström än P4.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Goka
Det slog mig just att en PB kanske är en bra ersättning för min stationära Cube?

När jag vill köra dem som stationär köra jag den med min platta Apple-skärm (jag antar att den har ADC-kontakt) samt skaffa bluetooth-tangentbord och mus, och när jag vill ta med den, ja då jackar jag bara ur den.

Inga bärbara har ADC-kontakt - vill man köra ADC får man köpa till en adapter för DVI till ADC. Anledningen till det är att en Powerbook inte klarar att leverera den uteffekt som en skärm kräver.

Citat:

Fläkten på PowerBooken är väl rätt tystlåten av sig?

Det är en definitionsfråga - hur tyst tycker du att en hårtork är? Fläktar i bärbara datorer är små högvarviga eländen som lever om förskräckligt mycket. Däremot så brukar fläkten köras rätt sällan i en Powerbook.

1
Bevaka tråden