Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta med Telia Adsl :-(

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-14 22:44

Är på gång och flytta och har givetvis anmält flytt av telefon. Inga problem, det är bara att beställa vilken dag som helst, även en lördag, eftersom det datorstyrs. Inget konstigt alls, det är ju ändå 2003...
Givetvis ska jag flytta med mitt Adsl-abbonemang. Sure, det tar upp till 18 dagar EFTER att jag flyttat! Någon ska åka till den telefonstation och koppla ut mig, det tar ca. 5 dagar enligt damen jag pratade med. Sedan ska någon koppla in mig på den nya platsen vilket oxå tar tid. Allt detta är givetvis manuellt och det går inte att fixa allt på en gång. Ööö, vad är det för år nu igen 1972? Damen på telias kundservice försökte förresten att trösta mig och tala om att i telefonens begynnelse tog det 3-4 månader innan man kunde få telefonen inkopplad.
Nåja, inte nog med det... Eftersom jag bor på en mindre ort med endast en adsl-växel finns det risk att jag förlorar min plats. Är det så att det är kö på adsl så hamnar jag i detta läge sist och det är dessutom inte självklart att jag inte i så fall ska betala.
Herregud Telia det är ju för fan 2003, ska det vara så svårt!

kan bara hålla med dig, när jag beställde adsl (via bostream) fick jag ganska snabbt reda på att "nu har telia-sonera gubberna fixat biffen i telestation".

men så var det givitviss inte, och det tog en hel del telefon dansande förän jag fick överbevist alla (bostream&teliasonnera) om att någon hadde klantat sig.

ca. två veckor efter: "öhm, ja, det visade sig att nån hadde kopplat fel på telestationen"

nää, det säger du inte!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-09-15 05:03

Samma sak för mig när jag bytte från Telia ADSL till Bostream fick vänta 1 månad på att Telia skulle greja nått filter i station! Efter ca: 20 samtal till Telia så fick jag tillslut den biten fixad... men nu fick jag ändå vänta 30 dagar på Bostream... men trots väntan så var det värt det!

Men dåligt av Telia... jag blev bollad mellan ett otal olika människor på Telia som alla sa olika saker om mitt ärende!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 07:25

När jag flyttad till min nya lägenhet så glömde glocalnet att upplysa mig om att flytten av ADSL abonnemanget måste skickas in skriftligt. Jag faxade in flyttanmälan för att jag ville att det skulle gå så fort som möjligt och för att vara säker på att den kom fram ringde jag in och kollade. Jag frågade då också hur lång tid det skulle ta. "Njeaa... Det är svårt att säja det beror på Telia men 10-15 arbetsdagar tar det nog".

Efter en månad då jag inte hade hört något varken fån glocalnet eller telia ringde jag igen och undrade vad som hade hänt. Svaret jag fick då var att det var på gång. När jag ringde igen ytterligare en vecka senare fick jag svaret att det var klart (dagen efter jag hade ringt förra gången). Men tydligen var det så att telia skickade inte ut någon bekreftelse på att jobbet var klart när det "bara" gällde en flytt. Om det nu "bara" var en flytt varför tog det då längre tid än vid ny installationen...

Usch för telia

1
Bevaka tråden