Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skärm på en Powerbook G4 550 Mhz (version 2.1)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag undrar ifall det är svårt att själv byta ut skärmen på en Powerbook G4 550 Mhz (version 2.1)?

Mvh Daniel

Vad har hänt?
Själv drabbades jag av skärmsmälta för ett par timmar sedan på min Powerbook. Plötsligt flöt alla färger ihop sen vred de sig kalejdoskopiskt som i iTunes ungefär sen blev allt svart. Nu kör jag med extern skärm. Men jag är också intresserad av hur ett skärmbyte på en Powerbook går till.

McHeim

Repig skärm

dock är det bara en lånedator från skolan, men vår datatekniker tyckte att det var för krångligt att byta...

Tror inte att du får tag på delarna. I alla fall inte "lagligt". Apple säljer bara reservdelar till auktoriserade serviceverkstäder. Serienummer måste uppges vid beställning.

Grejen är att skolan redan har fått en skärm, dock ej några instruktioner på hur man byter... så han tyckte att det var för krångligt att byta...

Kop en ny skarm pa ebay, de saljs dar da och da. Det ar inte sa knepigt att byta dem.

Kan inte lova nat, jag har bara gjort det pa pre g4 powerbooks och jag har bara foljt instuktioner jag har hittat online!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 01:44

Ta med dig datorn + nya skärmen till ett auktoriserat Apple-center om du hittar något i närheten. Malmö kanske är nära dig? Där finns ju Kullander & Kullander, de kanske har någon servicenisse. Förklara ditt dilemma först, klart och tydligt. Då bör de inte vara så taskiga mot dig och ta en massa betalt, utan kanske kan hjälpa dig för ett par tre hundra. Det är ju värt ett försök. Bättre det än att öppna en PB själv, det är en så'n precisionsgrej att jag inte skulle vilja ta risken att sabba något.

1
Bevaka tråden