Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Telenor

Ursprungligen av Kivrennac:

Samma situation här! Den ändrades till ”Denna order är på väg” klockan 13.30 den 1/11, sen har jag inte hört något. Tycker att den borde finnas i butik idag!

Samma här! Inte hört ett skvatt? Fick bekräftelsemejl 09:03

Beställde via telia 27:e oktober. Tyvärr var jag inte så snabb, fick iväg ordern runt 09.30 och fick prel. leverans 28:e november. Men paketet skickades igår så jag bör väl ha telefonen i början på nästa vecka.

Nu till det lite mer märkliga, enligt postnord är paketet 50x20x30cm och ska väga 6kg. Tycker det låter lite väl stort och tungt för en iPhone X, får jag en tegelsten istället kanske? Min erfarenhet av leveranser från postnord är att mått- och viktuppgifter brukar stämma men jag antar det kan ha blivit nåt fel..

Nån fler här som beställt av telia och fått liknande leveransuppgifter?

Ursprungligen av Dodger:

Samma här! Inte hört ett skvatt? Fick bekräftelsemejl 09:03

Jag fick mailet 09.01, en 256GB Space Gray. Men har dom varit på väg sedan i onsdags så tycker jag dom borde kommit fram idag! Eller önskar, iaf... ?

Ursprungligen av curver:

Beställde via telia 27:e oktober. Tyvärr var jag inte så snabb, fick iväg ordern runt 09.30 och fick prel. leverans 28:e november. Men paketet skickades igår så jag bör väl ha telefonen i början på nästa vecka.

Nu till det lite mer märkliga, enligt postnord är paketet 50x20x30cm och ska väga 6kg. Tycker det låter lite väl stort och tungt för en iPhone X, får jag en tegelsten istället kanske? Min erfarenhet av leveranser från postnord är att mått- och viktuppgifter brukar stämma men jag antar det kan ha blivit nåt fel..

Nån fler här som beställt av telia och fått liknande leveransuppgifter?

Flera andra som fått samma mått hos PostNord. Vad jag förstått så ändras det strax ?

Hej ❤️

Beställde 256 GB Space Grey från Tele2 den 27/10 kl 09:20. Postnord ringde nu på morgonen och de kommer och levererar hem innan kl 11:00.
Kanon. Trevlig fredag och helg alla!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-03 10:24

DHL levererade nyss min 256GB. Den skulle egentligen levereras den 6:e men det verkar som om Apple lyckats leverera iPhone X tidigare än vad de först går ut med.

The Verge skriver:

Citat:

If you ordered an iPhone X that was expected to arrive later in November, you might want to double check your order — there are multiple confirmed reports of Apple shipping out iPhone X units earlier than the original November 17th to 24th estimate.

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/....

Ni som har beställt kanske ska ta en titt på leveransdatumet igen

Samma här, fick min bekräftelse 09:02 på en 256 space gray. Iofs så fick jag sms först på eftermiddagen när 7an släpptes.

Ursprungligen av Kivrennac:

Jag fick mailet 09.01, en 256GB Space Gray. Men har dom varit på väg sedan i onsdags så tycker jag dom borde kommit fram idag! Eller önskar, iaf... ?

Har nu 2 till på MediaMarkt undanlagda

Ngn intresserad ?

Finns undanlagda idag i mitt namn / Borås
Silver 256GB
Svart 256GB

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-03 10:41
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-11-03 10:44
Ursprungligen av Basss:

Stackare!

  • Medlem
  • 2017-11-03 10:55

På Telenors sida står det leverans v47-48 för min order. 256gb space gray.

Fick ett paket i måndags som jag trodde de råkat skicka för tidigt, men var ett modem. Nu kom ett till paket idag från telenor... den här gången måste det väl fasen va telefonen. Ändå sjukt. Från v47-48 till på premiärdagen. Om det nu inte är ännu en gåva av nått slag.

Ursprungligen av pelin:

På Telenors sida står det leverans v47-48 för min order. 256gb space gray.

Fick ett paket i måndags som jag trodde de råkat skicka för tidigt, men var ett modem. Nu kom ett till paket idag från telenor... den här gången måste det väl fasen va telefonen. Ändå sjukt. Från v47-48 till på premiärdagen. Om det nu inte är ännu en gåva av nått slag.

Är det telefonen så MÅSTE ju min också dyka upp idag! ? Står v44-45 och att den är på väg.

  • Medlem
  • 2017-11-03 11:02

Beställde via Telenor Change , fick precis SMS att jag kunde hämta telefonen där i butiken där jag beställde. Göteborg Nordstan.

Din beställning: iPhone X 64GB Space Grey
Leveranssätt: Posten (MyPack)
Status: Denna order är på väg
Beräknad leverans: Vecka 44-45 (senast uppdaterad 01 november kl 13:30)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-03 11:04

Jag har en 64 GB vit som finns att hämta ut på Apple Store i helsingborg, om någon är intresserad av att köpa den av mig.

Ursprungligen av Haris:

Beställde via Telenor Change , fick precis SMS att jag kunde hämta telefonen där i butiken där jag beställde. Göteborg Nordstan.

Din beställning: iPhone X 64GB Space Grey
Leveranssätt: Posten (MyPack)
Status: Denna order är på väg
Beräknad leverans: Vecka 44-45 (senast uppdaterad 01 november kl 13:30)

När fick du ditt bekräftelsemail?

För alla som har telefoner att hämta ut som man inte önskar, skapa en tråd i köpes och säljes.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-03 11:19

Blir tyvärr måndag för mig, sambon "överraskade" med en weekendresa, drar 12.00.
"Men min iPhone då?!" vad nog inte riktigt reaktionen hon önskade sig

Där ramlade smset in, telefonen finns i butik ???

Din beställning: iPhone X 256 GB Space Grey
Leveranssätt: Posten (MyPack)
Status: Denna order är på väg
Beräknad leverans: Vecka 44-45 (senast uppdaterad 01 november kl 13:30)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2017-11-03 11:29
Ursprungligen av Basss:

Blir tyvärr måndag för mig, sambon "överraskade" med en weekendresa, drar 12.00.
"Men min iPhone då?!" vad nog inte riktigt reaktionen hon önskade sig

Du behöver nog ta ett ordentligt snack med din Sambo. Min fru hade inte vågat överraska med en weekendresa en sådan dag. Kanske för att hon oxå inväntar en X

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 11:31

Yes väntan är över för min del lycka till med eran om ni inte har fått den än

Hämtade ut min på Apple Store i Täby idag. 256gb Svart. Amazing telefon

Ursprungligen av Basss:

Blir tyvärr måndag för mig, sambon "överraskade" med en weekendresa, drar 12.00.
"Men min iPhone då?!" vad nog inte riktigt reaktionen hon önskade sig

Det är just av sådana här anledningar det finns parterapi.

Det går inte snabbt för postnord asså. Den har legat på en omlastnings central sedan 5:50 . Börjar bli otålig nu .

  • Medlem
  • 2017-11-03 11:34
Ursprungligen av goofyys:

Det går inte snabbt för postnord asså. Den har legat på en omlastnings central sedan 5:50 . Börjar bli otålig nu .

Jag ringde postnord och de sa att den är på väg men de har ingen aning när ska de få mobilen. De sugar!

Ursprungligen av Kivrennac:

Är det telefonen så MÅSTE ju min också dyka upp idag! ? Står v44-45 och att den är på väg.

Likadant för mig beställde hos Telenor klockan 09:10 på premiärdagen och fick detta igår

Leveranssätt: Posten MyPack
Status: Denna order är ej levererad
Beräknad leverans: Vecka 47-48 (senast uppdaterad 01 november kl 13:30)
När jag beställde var det garanterad lev idag.

Är det någon på detta forum som har beställt sin Iphone x från Telenor och fått den idag?

  • Medlem
  • 2017-11-03 11:44

Mitt paket lämnade Arlanda 10:17 och jag ska få paketet i slutet av dagen, så nu hoppas jag att DHL fixar det här och inte klantar till sig. Vill verkligen ha min iPhone X! Ett stort grattis till alla som fått sin nya telefon!

  • Medlem
  • 2017-11-03 11:47
Ursprungligen av Dodger:

När fick du ditt bekräftelsemail?

Fick det på fredag 27:de kl 09:06 och på tisag fick jag sms kl 10:37 med mitt ordernr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 11:49

Ute med kurir (DHL) så hoppas på leverans snart.. håller till och med koll på grannens ringklocka (kontoret intill) då en hiss går till dem och en annan till oss.. De får gärna komma nu

Bevaka tråden