Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Public beta för IOS 11 är släppt.

#nyhetstips

  • Avstängd
  • 2017-06-26 23:05

Bara så ni vet fungerar inte swish och Swedbank ifall ni är beroende av dom.

Ursprungligen av Rlafh:

Bara så ni vet fungerar inte swish och Swedbank ifall ni är beroende av dom.

Tack för tipset, då väntar jag med IOS 11 på telefonen.

Gillar dockan skarpt på padddan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-26 23:58

ICA-Banken, SEB och Mobilt BankID verkar funka.

telia play+ och swish är de enda appar som jag sett problem med i denna beta release.

Swish fungerar inte (som sagt) och play+ tror att den kör på en jailbreakad enhet och vägrar spela HBO

Annars så verkar allt fungera även om vissa appar kraschar emellanåt.

Swish fungerar väl aldrig i starten.

Allting känns bra annars för att vara public beta 1.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-06-27 08:31

Vilken utvecklar-beta motsvarar detta? Är det som vanligt att publik-betorna ofta har varit den med jämnt nummer (2, 4, 6 etc)?

När IOS 10 hade sina betor låg man en version bakåt! Så blir nog något liknande nu?

Jag har version 15A5304j på min iPad.

Developer revised version 2 har 15A304j

Ursprungligen av _empty:

När IOS 10 hade sina betor låg man en version bakåt! Så blir nog något liknande nu?

Jag har version 15A5304j på min iPad.

Developer revised version 2 har 15A304j

Jag misstänker också att det blir ungefär som under IOS10, så utvecklarversionerna ligger troligen ett steg före

  • Avstängd
  • 2017-06-27 09:28
Ursprungligen av frazze:

Vilken utvecklar-beta motsvarar detta? Är det som vanligt att publik-betorna ofta har varit den med jämnt nummer (2, 4, 6 etc)?

Denna öppna beta motsvarar den reviderade utvecklar beta som kom igår.

Ursprungligen av _empty:

När IOS 10 hade sina betor låg man en version bakåt! Så blir nog något liknande nu?

Jag har version 15A5304j på min iPad.

Developer revised version 2 har 15A304j

Jag tror inte att den reviderade versionen gick ut till alla enheter. Jag är kvar på "i" på min 7:a och min 10.5:a

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att den reviderade versionen gick ut till alla enheter. Jag är kvar på "i" på min 7:a och min 10.5:a

Prova lägg till och ta bort profilen.. kanske hjälper?

Ursprungligen av _empty:

Prova lägg till och ta bort profilen.. kanske hjälper?

Varför tror du inte på min gissning istället?

Apple Developer Forum

Citat:

The software update is rolling out over-the-air and available for select iPhone and iPad models only. The update is targeted at older devices like the iPhone 6 (iPhone 7 don’t see it) which suggests it could be to address particular performance issues ahead of the public beta release.

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför tror du inte på min gissning istället?

Apple Developer Forum

Verkar stämma. Har "j" på min iPhone 6.

SVT Play funkar inte helt på min iPad. Endast direktsändningar startar, arkiverade program startar inte.

Tänkte installera iOS 11 på iPaden men inte på telefonen. Någon som vet hur detta kommer funka? Fungerar tex. iCloud sync mellan iOS 10 och 11: an?

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Tänkte installera iOS 11 på iPaden men inte på telefonen. Någon som vet hur detta kommer funka? Fungerar tex. iCloud sync mellan iOS 10 och 11: an?

Funkade när jag prova innan. Kör nu IOS 11 på telefonen och paddan.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-27 17:44

Någon som testat om apparna från CMore och CanalDigital fungerar i denna beta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-27 18:08
Ursprungligen av mattiL:

Någon som testat om apparna från CMore och CanalDigital fungerar i denna beta?

Svarar själv, båda apparna fungerar i ett snabbt test.

Sitter med 15% batteri nu med 12h standby varav 12h usage (sic) efter en vanlig dag på jobbet med lite telefonanvändning. IP7plus. Blir lätt varm också. Swish funkar inte heller som tidigare nämnt. Men det är ju skön skroll i Safari....

Ursprungligen av JohnnySG:

Sitter med 15% batteri nu med 12h standby varav 12h usage (sic) efter en vanlig dag på jobbet med lite telefonanvändning. IP7plus. Blir lätt varm också. Swish funkar inte heller som tidigare nämnt. Men det är ju skön skroll i Safari....

Det räcker med att svara i en tråd. Det finns ingen anledning att kopiera dina inlägg mellan två trådar.

Laddade ner public Beta igår kväll till min iPad pro 12,9 tum. Blir fel upplösning när man gör en ”screen recording”. Blir långsmalt och i helt fel format.
?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-07-01 10:59

Hur skiftar man till 2 appar samtidigt på en iPad 10,5 med betan? Förut hade man en pil som man drog från höger sida men nu verkar det vara kört att göra så?

Ta fram dockan. Dra den app du vill öppna från dockan till kanten av skärmen. Och släpp när skärmen ”drar ihop” sig.
Det finns två lägen. Delad skärm eller ”overlay”. När du har aktiverat overlay så kan du dra fram den appen på samma sätt som tidigare

Fast nu är ju det en tråd om high sierra och Mac, inte ios11 och iPad

Edit: jag tror att våra två inlägg blev flyttade till rätt tråd av någon moderator eller så var jag virrig

Senast redigerat 2017-07-01 22:23
  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-07-01 13:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Ta fram dockan. Dra den app du vill öppna från dockan till kanten av skärmen. Och släpp när skärmen ”drar ihop” sig.
Det finns två lägen. Delad skärm eller ”overlay”. När du har aktiverat overlay så kan du dra fram den appen på samma sätt som tidigare

Fast nu är ju det en tråd om sierra och Mac, inte ios11 och iPad

Tack för hjälpen, jag var nog lite virrigare än vanligt, om möjligt...?
Eller, jag ser inget om Sierra och Mac i denna tråd?

Senast redigerat 2017-07-01 13:17
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-01 13:10

"Filer" är ju lite kul iallafall, den kan komma åt Box, OneDrive och andra molndiskar.
Kan ju vara användbart.

Ursprungligen av mattiL:

"Filer" är ju lite kul iallafall, den kan komma åt Box, OneDrive och andra molndiskar.
Kan ju vara användbart.

Jag tycker det fungerar lite sisådär att editera filer och spara till Files.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-01 16:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag tycker det fungerar lite sisådär att editera filer och spara till Files.

Nåväl, jag har bara startat Filer och sett hur den ser ut, får kolla lite mer framöver.

  • Medlem
  • 2017-07-01 17:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag tycker det fungerar lite sisådär att editera filer och spara till Files.

Kanske förfinas innan release

Annars tyckte jag att iPad funktioner i IOS11 verkade mycket lovande med docka och allt

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-01 18:02
Ursprungligen av PaO:

Kanske förfinas innan release

Annars tyckte jag att iPad funktioner i IOS11 verkade mycket lovande med docka och allt

Ja, dockan fungerar bra, ett lyft! ?

Bevaka tråden