Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera OS X

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-06-26 16:53

Bestämde mig för att köpa en begagnad iMac då jag tidigare haft Mac och varit mycket nöjd med deras produkter. Fick hem den och allt var frid och fröjd tills dess att jag skulle installera om OS X då tidigare ägare blåst datorn. Den ville då att jag skulle logga in på mitt Apple ID vilket jag gjorde, men då fick jag ett meddelande som sa "objektet är inte tillgängligt för tillfället, försök igen senare."
Tänkte att då skapar jag väl ett nytt Apple ID på en annan mail och försöker med den, men icke. "Detta Apple ID har inte använts tidigare i App Store, kontrollera dina kontouppgifter" Fairtrade enough liksom.
Ringde till Apples support och killen där kunde inte hjälpa mig särskilt mycket, ville att jag skulle hålla inne alt, cmd och r samtidigt vilket inte fungerade. Tog Google till hjälp där jag hittar någonting om att det ska fungera att installera operativsystemet (?) med snöleoparden. Någon som har tidigare erfarenheter av detta eller någon allmänt kunnig människa som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-26 16:57

Vilken iMacmodell är det?

  • Medlem
  • 2017-06-26 17:14

Den är ifrån sent 2009. Vet inte om det finns någon mer specifik modell?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-26 18:52

21,5" eller 24"? Startar den inte alls nu? Fick du inte med någon skiva?
Har du någon annan Mac så du kan ladda ner operativet?

  • Medlem
  • 2017-06-26 19:20

En 27" och nej ingen skiva följde med. Google tipsar om att köpa Snow leopard på skiva och installera det den vägen. Problemet är att den inte svarar på recovery mode, alltså när jag håller ner alt, cmd och r.

CMD+R fungerar bara om recovery-partitionen finns kvar på hårddisken.

CMD+OPTION (ALT)+R är Internet Recovery och Late iMac 2009 har inte denna funktion.
Beror på att modellen du har levererades med skivor från början.

Köp antingen Snow Leopard från Apple.

Alternativt ta hjälp av någon som har Mac och kan skapa ett USB-minne med installation av senare MacOS åt dig.

Var bor du? Om du finns i närheten av Borås kan du få låna ett USB-minne av mig med macOS Sierra på.

1
Bevaka tråden