Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart och dyrt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare Alla

Som hemvändande skåning så tänkte jag kanske flytta till Malmö, jag gillar staden och så är det nära till Köpenhamn och mamma. Vart kan man kolla efter bostad (helst på nätet) vilka områden är bra och vad betalar folk i hyra? (svara bara om ni känner att ni vill) Misstänker att det är som i alla städer, svårt att få tag på, men man måste ju prova.
Och hur ser bredbands situationen ut?(ADSL/Kabel/Fiber) vad finns?

Erkänner att jag har mycket dålig koll.

Tacksam för alla svar.

/Anders

edit : bredband

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-28 19:31

Ja, ADSL får du överallt i Malmö, tydligen XDSL (BBB å BoStream). Även ComHem finns på många ställen.
BBB finns på en del ställen, jag har det t.ex. och är ju egentligen bäst. 5st IP-nummer får man. Bara köra en switch i uttaget och åka på.

Var du ska hitta lägenheter är en annan sak.

Kolla bovision.se och hemnet.se
Det finns ett litet konstigt bolag som heter Ellenbogen förvaltning, de brukar ha en del hyresrätter.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 02:36

Skulle de krisa så finns alltid Landskrona(samt ett antal städer till i närheten, se HBG, Lund). I Landskrona är det brist på lägenheter, men egentligen finns där lediga bara man inte har skulder eller går på socialen. Dessa lägenheter som finns ledigare har den turen att de har BBB om jag inte minns helt fel, La-Hem och Skånska snickrare har nog BBB i alla sina lägenheter tror jag men kan inte lova.

Fast hittar du i malmö så är ju det bra, man ska ju bo där man trivs

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-08-29 15:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lordlondon
Tjenare Alla

Som hemvändande skåning så tänkte jag kanske flytta till Malmö, jag gillar staden och så är det nära till Köpenhamn och mamma. Vart kan man kolla efter bostad (helst på nätet) vilka områden är bra och vad betalar folk i hyra? (svara bara om ni känner att ni vill) Misstänker att det är som i alla städer, svårt att få tag på, men man måste ju prova.
Och hur ser bredbands situationen ut?(ADSL/Kabel/Fiber) vad finns?

Erkänner att jag har mycket dålig koll.

Tacksam för alla svar.

/Anders

edit : bredband

Med risk för att bli tjatig så fungerar blocket.se och sydsvenskan (20 kr respektive 690 kronor för en annons)

vänligen
/Peter

Tackar for svar och begrundar.

Trevlig helg, synd att det inte ar Macpub om 2 veckor, men det kommer val fler!

1
Bevaka tråden