Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-21 08:42
Ursprungligen av Ancientdragon:

Jepp det är tillåtet.

Edit, Haha får läsa min egen källinfo bättre. Det är INTE tillåtet med BT på plan

https://m.facebook.com/SAS/posts/101573004303...

Det där varierar nog. Här exempel med British Airways som tillåter bluetoothtillbehör påslagna under flygningen förutom under start och landning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-21 09:12
Ursprungligen av Json_81:

Jag flög häromdagen och då skulle alla prylar vara i flightmode. Inte lätt att använda blåtand då.

Det är en sådan 1982-inställning av flygbolaget. Helt i onödan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-21 10:19
Ursprungligen av xms67:

Så är det ju såklart. Och flight mode med bluetooth påslagen är inte tillåten..?

Tycker det är märkligt att man kan slå på BT i flight mode. Det är ju inte flight mode längre då.

Ursprungligen av zinned:

Det är en sådan 1982-inställning av flygbolaget. Helt i onödan.

Det håller jag med om. Men det håller ju på att ändras.

Ursprungligen av IngoX:

Det där varierar nog. Här exempel med British Airways som tillåter bluetoothtillbehör påslagna under flygningen förutom under start och landning.

Absolut, en del erbjuder ju wifi ombord med.

Någon som har koll på lagerstatus för dessa? Helt otroligt dåligt av Apple att inte kunna leverera dessa när vi snart är i maj månad! Och ändå ser jag knappt en enda person med dessa i öronen(bor i Göteborg - småstad visserligen).

Sex veckor på apple.se - inga i butik - inga i andra butiker.

Skandal!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-21 11:01
Ursprungligen av iphoneinho:

Någon som har koll på lagerstatus för dessa? Helt otroligt dåligt av Apple att inte kunna leverera dessa när vi snart är i maj månad! Och ändå ser jag knappt en enda person med dessa i öronen(bor i Göteborg - småstad visserligen).

Sex veckor på apple.se - inga i butik - inga i andra butiker.

Skandal!

Märkligt. Själv hade jag inga problem att bara knalla in på Apple Store och köpa ett par i samma veva som de släpptes. Men men, Malmö är ju lite bättre än göteborg också...vi har ju bl a en Apple Store.

Ursprungligen av iphoneinho:

Någon som har koll på lagerstatus för dessa? Helt otroligt dåligt av Apple att inte kunna leverera dessa när vi snart är i maj månad! Och ändå ser jag knappt en enda person med dessa i öronen(bor i Göteborg - småstad visserligen).

Sex veckor på apple.se - inga i butik - inga i andra butiker.

Skandal!

Audio video har haft dem inne. Jag köpte dem till min stora förvåning över disk i vanlig butik för många månader sedan. Kolla där.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-22 13:07
Ursprungligen av iphoneinho:

Och ändå ser jag knappt en enda person med dessa i öronen(bor i Göteborg - småstad visserligen).

Såg dem i det vilda för första gången idag

Ursprungligen av Json_81:

Såg dem i det vilda för första gången idag

Det är minst sagt märklig känsla när man får ögonkontakt med någon annan med airpods i öronen. Lite gemenskap, lite besvikelse över att inte vara unik.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-24 20:37

Man får fortfarande frågor om lurarna..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-25 09:00

Visst är det märkligt att det fortfarande ligger på 6 veckors leveranstid? Håller med de ovan som skriver att det trots allt inte är så ofta man ser någon med pinnar i örat. Nu sitter jag mest inspärrad på kontor eller hemma och jobbar och där har ingen visat upp sig med dessa. Men några timmar har jag frigång och då har jag sett en(1) användare. Bor i Stockholm.

Sjukt konstigt!

Därför köpte jag ett par helt nya av en privatperson för ett par hundringar mer än butikspriset - orkade helt enkelt inte vänta. Dessa var från butik 26/4 så alltså helt nytillverkade.

Jag ångrar mig inte en sekund. Så fruktansvärt bra pryl! Sköna, bra ljud etc etc. Ända nackdelen är väl avsaknaden av play/pause(utan att behöva ta ut en lur ur örat alltså) och volymkontroll när telefonen ligger i fickan eller dylikt. Hade varit nice om man typ kunde smeka lurarna uppåt eller neråt med fingret för volymkontroll! Precis som vissa trådlösa B&O-lurar.

KÖP KÖP KÖP

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-28 10:54
Ursprungligen av iphoneinho:

Sjukt konstigt!

Därför köpte jag ett par helt nya av en privatperson för ett par hundringar mer än butikspriset - orkade helt enkelt inte vänta. Dessa var från butik 26/4 så alltså helt nytillverkade.

Jag ångrar mig inte en sekund. Så fruktansvärt bra pryl! Sköna, bra ljud etc etc. Ända nackdelen är väl avsaknaden av play/pause(utan att behöva ta ut en lur ur örat alltså) och volymkontroll när telefonen ligger i fickan eller dylikt. Hade varit nice om man typ kunde smeka lurarna uppåt eller neråt med fingret för volymkontroll! Precis som vissa trådlösa B&O-lurar.

KÖP KÖP KÖP

Du får tala med Siri, hon kan justera volymen, pausa och starta spelning igen.

Vilken hårdvaruversion är det på dina lurar (detta kan du se på din iPhone under Inställningar>Allmänt>Om>AirPods, mina är Maskinvara 1.0.0 och Fast programvara 3.5.1)?

Ursprungligen av mattiL:

Du får tala med Siri, hon kan justera volymen, pausa och starta spelning igen.

Vilken hårdvaruversion är det på dina lurar (detta kan du se på din iPhone under Inställningar>Allmänt>Om>AirPods, mina är Maskinvara 1.0.0 och Fast programvara 3.5.1)?

Exakt samma!

Siri är bra men orkar inte prata med henne hela tiden!

Ursprungligen av mattiL:

Du får tala med Siri, hon kan justera volymen, pausa och starta spelning igen.

Vilken hårdvaruversion är det på dina lurar (detta kan du se på din iPhone under Inställningar>Allmänt>Om>AirPods, mina är Maskinvara 1.0.0 och Fast programvara 3.5.1)?

Fungerar det också med dessa hörlurar att byta till nästa låt via Siri?

Ursprungligen av calinou:

Fungerar det också med dessa hörlurar att byta till nästa låt via Siri?

Yeeeees

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-05-07 13:25

Trodde dom var slut, på Apples hemsida så är leveranstiden lång och var så sugen på dessa lurar. Av en slump gick jag in på Media Markt för att köpa Mario Kart 8 Delux, och vad ser jag?, en hel gavel med Airpods! Slog till på ett par. Och jäklar vad sköna dom är!
Sitter perfekt, bra ljud, sprang lite på gymmet idag och finns inte en chans att dom ramlar ut. Skönt att slippa sladden! Dock synd att man inte kan sköta volymen och låt utan Siri/telefonen. Imorgon ska jag ha på mig klockan och se om de blir lättare
Men bra betyg från mig!

  • Medlem
  • 2017-05-07 15:00
Ursprungligen av iphoneinho:

Yeeeees

Har AirPods multipoint?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-08 18:45

Då har jag fått mina. Lite mer än två veckor tidigare än de utlovade sex. Det känns bra. Sedan själva produkten... Nu har jag bara testat under eftermiddagen, men första intrycket är ju strålande. Det började med att fodralet var mycket mindre än vad jag hade trott. Det borde jag kanske ha kollat upp innan, men nu blev det en positiv överraskning. Parkopplingen fungerade exakt så bra som alla har sagt. De sitter som gjutna i mina öron(och alla andras verkar det som). Ljudet vid lyssnande på musik är klart godkänt, men för tidigt att säga något bestämt ännu. Nu är ju inte dessa köpta som en HiFi-produkt så det blir nog bra. Har ringt och tagit emot ett antal samtal och det fungerar helt perfekt.

Det enda som har hänt som går utanför ritningen är att när jag lyssnade på en podd och tog ut ena luren så pausade podden som den ska. Men efter ett tag startade den igen av sig själv, trots att jag inte satte tillbaka den uttagna luren i örat. Men troligen kramade jag luren i handen så sensorn trodde den åkte in i örat.

Går det att få tag på dem någonstans i Stockholm? Skulle vilja ha ett par inom en vecka ca.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-19 23:35

NetOnNet...

Ursprungligen av kenjon:

NetOnNet...

Slut när jag kollar deras lagershop. Vart i Sthlm i sådana fall?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-19 23:44

Vet ej men jag fick dem fort när jag beställde. Kolla med dem om de vet leveranstid.

Helt underbara lurar...har haft många genom åren men de ger helt klart mer frihet än de flesta andra....enda gången jag använder mina bose lurar nu för tiden är på flyget och tåget då de blockerar runtomkring ljuden men vid normalt användande är det en nackdel...särskilt på jobbet...så som sagt, jävligt bra lurar, bra batteritid med casen, sitter perfekt i örat och känns inte alls...

  • Medlem
  • 2017-05-20 00:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Slut när jag kollar deras lagershop. Vart i Sthlm i sådana fall?

Media Markt i Gallerian eller Barkarby har i lager. Om man ringer så kan de reservera ett par i butiken så man inte behöver riskera att bli utan, så gjorde jag.

Ursprungligen av Dalle:

Media Markt i Gallerian eller Barkarby har i lager. Om man ringer så kan de reservera ett par i butiken så man inte behöver riskera att bli utan, så gjorde jag.

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-20 11:04

Jag satt hemma och jobbat på förmiddagen igår. Ringde och tog emot ganska många samtal. Självklart via AirPods. De fungerar ju som en dröm. I bilen på väg till ett möte på eftermiddagen inser jag att jag fortfarande har dem i örat. Caset låg hemma och det var bara en slump att jag kom att tänka på att de satt i öronen. Likaså i veckan, var på en middag, blev tvungen att gå ifrån för att ta ett samtal. På väg tillbaka så ser jag att en person tittar lite extra på mig. Hade glömt dem i örat. För mig är det ett mycket bra betyg. Fungerar perfekt och man tänker inte på att man har dem i örat. Att man sedan ser ut som en idiot är ju en annan sak...

Helt underbara.

Senast redigerat 2017-05-20 11:23
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-05-20 13:07

Har då äntligen fått mina Airpods också. Verkar som Elgiganten fått in en batch nu så en hel del butiker har för den som är på jakt!

Sjukt nöjd med smidigheten och tycker ljudet är klart bättre än de vanliga Earpodsen, hade förväntat mig typ likadan ljudbild men upplever att dessa stänger ute bakgrundsljud mer. Hade också gärna sett en touchfunktion likt B&O för att höja och sänka volymen. Finns tekniken "inbyggd" så det kan komma med en uppdatering tro? Eller styrs knack-funktionen av gyroteknik och inte touch?

  • Medlem
  • 2017-05-20 14:42

AirPods har ju funnits att köpa i snart ett halvår. Men jag upplever ändå att folk tittar lite undrande när man går runt med dessa i öronen. Man känner sig lite uttittad.

  • Medlem
  • 2017-05-20 14:44

@barbapappa_86: Fick du tag på ett par?

Ursprungligen av Dalle:

@barbapappa_86: Fick du tag på ett par?

Beställd och betalad. Nu ska jag bara hämta dem

Bevaka tråden