Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung släpper smarta basstationen Connect Home

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med basstationen Connect Home vill Samsung ge kontroll över det smarta hemmet, även för den som inte är hemma.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-03-29 23:14

Med tanke på att Samsung tillverkar många andra produkter till hemmet så är det lätt att koppla upp luftvärmepump, kyl och frys eller tex tvättmaskinen

Apropå dina exempel så kom jag att tänka på en TV-reklam. Det är iofs inte Samungs (tror att det är Siemens) reklam men jag har alltid tyckt att reklamen där bergsklättraren kontrollerar kylen via telefonen är osedvanligt korkad

  • Medlem
  • 2017-03-30 04:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Apropå dina exempel så kom jag att tänka på en TV-reklam. Det är iofs inte Samungs (tror att det är Siemens) reklam men jag har alltid tyckt att reklamen där bergsklättraren kontrollerar kylen via telefonen är osedvanligt korkad

Håller med dig ?

Nyttan med vissa funktioner gällande smarta hem kan alltid diskuteras

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig ?

Nyttan med vissa funktioner gällande smarta hem kan alltid diskuteras

Det märks att marknaden letar vad som kommer att bli nyttigt. En (för mig) given tanke är övervakning och larm. Om kylen/frysen kan larma till telefonen när temperaturen höjs och det blir för varmt så är det en uppenbart nyttig funktion. Luftvärmepump (dvs temperatur) känns också som en vettig sak att kunna fjärrövervaka/styra.

Det är bra att det kommer fler och fler hubbar så att vi kan börja leka med dem;)

Hehe, ja. Jag är ju också väldigt för att kylen ska kunna berätta för mig vad jag har i den, eftersom jag alltid glömmer bort det och köper saker jag redan har men glömmer att köpa saker som är slut.

  • Medlem
  • 2017-03-30 18:04
Ursprungligen av amandareventlid:

Hehe, ja. Jag är ju också väldigt för att kylen ska kunna berätta för mig vad jag har i den, eftersom jag alltid glömmer bort det och köper saker jag redan har men glömmer att köpa saker som är slut.

?

Bara att beställa

http://www.samsung.com/us/explore/family-hub-...

Ursprungligen av PaO:

Hehe, jo jag vet. De är bara så dyra! Får börja spara. Finns ju även den här från Siemens:

http://www.siemens-home.bsh-group.com/uk/prod...

  • Medlem
  • 2017-03-31 21:10
Ursprungligen av amandareventlid:

Hehe, ja. Jag är ju också väldigt för att kylen ska kunna berätta för mig vad jag har i den, eftersom jag alltid glömmer bort det och köper saker jag redan har men glömmer att köpa saker som är slut.

Du kan ju bygga in en sådan här och tejpa över strömbrytaren, så kan du kolla vad du har i kylskåpet via nätet.

1
Bevaka tråden