Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skyddar du din iPhone ??

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det här med skal och skyddsfilm är ett dilemma Kommer köpa en iPhone 7 och med den kommer samma problem som jag alltid har nämligen skal och skydd. Plånboks fodral kan vara praktiska men med den försvinner den tunna telefonen. Hårt skal för baksidan och en skyddsfilm på glaset men i mitt fall vill man ju se den hög polerade svarta ytan film är dessutom i mitt tycke svårt att få perfekt otur som jag har upptäcks alltid ett dammkorn under applicering, man skulle behöva vara i steril miljö med kirurg kläder för att få det perfekt. i mitt fall lutar det åt ett tunt skal och en skyddsfilm fram. Hur skyddar du din telefon?

Kör bara med dbrand (mest för att telefonen inte ska slinka ur handen då den är hal som en tvål) och inget skärmskydd på mina telefoner nuförtiden.

Vill du ha skärmskydd ändå så köp tempererat glas och ingen dålig plastfilm.

Apples silikonskal. Inget skärmskydd.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-02-15 17:27

Apples bruna läderskal, blir en fin patina med tiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-15 21:18

Skyddar?

Det är en produkt, till för att användas. Behövs ingen form av skydd.

Endast Apple siliconeskal av den anledningen att den är för tunn och hal utan tycker jag. Displayskydd tror jag
är överflödigt eftersom glaset är svårrepat och spricker det så hade det nog gjort detta med skyddet också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-17 08:53

Har inte haft något skal/skydd sedan 2007.

  • Medlem
  • 2017-02-17 09:50

Använder inge skydd / skal, jag tycker det förstör användarupplevelsen av produkten.

Ursprungligen av keptang:

Kör bara med dbrand (mest för att telefonen inte ska slinka ur handen då den är hal som en tvål) och inget skärmskydd på mina telefoner nuförtiden.

Vill du ha skärmskydd ändå så köp tempererat glas och ingen dålig plastfilm.

Ser intressant ut! Får man bättre grepp med deras skin?

Skulle helst köra helt utan skal men kan inte, då den skulle glida ur händerna inom 5min...

Ursprungligen av Kivrennac:

Ser intressant ut! Får man bättre grepp med deras skin?

Skulle helst köra helt utan skal men kan inte, då den skulle glida ur händerna inom 5min...

Mycket bra grepp tycker jag, prova.
Telefonen blir ju inte heller större som med ett skal.

30% rabatt just nu.

Ursprungligen av keptang:

Mycket bra grepp tycker jag, prova.
Telefonen blir ju inte heller större som med ett skal.

30% rabatt just nu.

Nej precis, vore trevligt att slippa tjockleken med ett skal. Får bli ett köp!

Undviker att tappa den i onödan och tar den ifrån min son när han biter i den eller bankar den i golvet

  • Medlem
  • 2017-02-19 20:01

Jag kör med silikonskal och tempererat glas mot repor. Skyddar bra och känns bra.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-02-20 13:12

Som många andra så vägrar jag skydd. Tycker Apples produkter är så fina så att man vill liksom låta det vara så. Speciellt nu när jag köpte en Jet Black, fanns liksom ingen mening med att välja den färgen om jag ändå skulle klämma på ett skydd.

Ursprungligen av keptang:

Kör bara med dbrand (mest för att telefonen inte ska slinka ur handen då den är hal som en tvål) och inget skärmskydd på mina telefoner nuförtiden.

Hur är Dbrands skin att applicera på telefonen? Varit sugen ett tag att testa men gruvat mig lite för att det ska vara lite för pillrigt.

Ursprungligen av Cancerman:

Hur är Dbrands skin att applicera på telefonen? Varit sugen ett tag att testa men gruvat mig lite för att det ska vara lite för pillrigt.

Väldigt enkelt tycker jag, precis som i deras videos.

Ursprungligen av WiFi:

Jag kör med silikonskal och tempererat glas mot repor. Skyddar bra och känns bra.

Hur tycker du och alla ni andra som kör med tempererat glas/härdat glas om det? Skulle de skydda bra om man skulle tappa telefonen? Hur är känslan jämfört med att köra utan?

  • Medlem
  • 2017-11-13 15:38
Ursprungligen av Okänd användare:

Hur tycker du och alla ni andra som kör med tempererat glas/härdat glas om det? Skulle de skydda bra om man skulle tappa telefonen? Hur är känslan jämfört med att köra utan?

Bra fråga, undrar detsamma. Skal till baksidan kör jag alltid, men behöver man skärmskydd till X?

  • Medlem
  • 2017-11-13 18:58
Ursprungligen av Okänd användare:

Hur tycker du och alla ni andra som kör med tempererat glas/härdat glas om det? Skulle de skydda bra om man skulle tappa telefonen? Hur är känslan jämfört med att köra utan?

Ursprungligen av Culyn:

Bra fråga, undrar detsamma. Skal till baksidan kör jag alltid, men behöver man skärmskydd till X?

Har inte hunnit fixa skärmskydd till min iPhone X än men för mig har det funkat bra. Undvik skal för sju kronor på olika sidor och köp något som håller. Det finns tjocka skärmglas som skyddar mot fall, men jag vet dock inte hur bra dessa är. Själv föredrar jag ganska tunna skärmskydd som endast skyddar mot repor.

  • Medlem
  • 2017-11-13 20:24
Ursprungligen av WiFi:

Har inte hunnit fixa skärmskydd till min iPhone X än men för mig har det funkat bra. Undvik skal för sju kronor på olika sidor och köp något som håller. Det finns tjocka skärmglas som skyddar mot fall, men jag vet dock inte hur bra dessa är. Själv föredrar jag ganska tunna skärmskydd som endast skyddar mot repor.

Oki, just repor tycker jag inte är ett problem. I mitt fall är det för att förhindra krossat glas. Samtidigt, 6an som jag har nu har jag tappat >100 gånger och med skydd för baksidan så håller ju frontglaset som oftast.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-13 20:38
Ursprungligen av Culyn:

Oki, just repor tycker jag inte är ett problem. I mitt fall är det för att förhindra krossat glas. Samtidigt, 6an som jag har nu har jag tappat >100 gånger och med skydd för baksidan så håller ju frontglaset som oftast.

Jag haft haft alla iPhone-modeller som har släppts i Sverige och jag har tappat telefonen max 4-5 gånger under all denna tid.

Då undrar jag, hur fasen går det ihop att man tappar en telefon över hundra gånger?

  • Medlem
  • 2017-11-13 23:07
Ursprungligen av zinned:

Jag haft haft alla iPhone-modeller som har släppts i Sverige och jag har tappat telefonen max 4-5 gånger under all denna tid.

Då undrar jag, hur fasen går det ihop att man tappar en telefon över hundra gånger?

Det är ju inte ens en gång i veckan då jag haft den i tre år En övertro på min förmåga att göra flera saker samtidigt kombinerat med oförsiktighet. Samt att jag jobbar i ett maskinrum, oljiga händer...men kan inte skylla på det...
Men nu var det riktigt länge sedan, det går i perioder. Vet i Mexico förra året så small det i kaklet flera gånger om dagen och jag tänkte var gång att nu kan den ej ha hållt. Hade kanske inget fodral där, då upplever jag den som sjukt hal. Minns ej, svårgreppad i värmen kanske.
Fantastisk telefon iallafall, bra kvalité. Incipiofodral.

Ursprungligen av WiFi:

Har inte hunnit fixa skärmskydd till min iPhone X än men för mig har det funkat bra. Undvik skal för sju kronor på olika sidor och köp något som håller. Det finns tjocka skärmglas som skyddar mot fall, men jag vet dock inte hur bra dessa är. Själv föredrar jag ganska tunna skärmskydd som endast skyddar mot repor.

Vad jag tänkte är isåfall ett sådant där temperat/härdat glas. Plastskydd är ju under all kritik. Jag tänker som Culyn att det är inte så mycket repor som oroar mig för jag har alltid mobilen i en ficka som jag aldrig har nycklar, mynt etc i. Utan att om olyckan skulle ske om jag i ett scenario skulle råka tappa telefonen så vill jag helst att den ska klara sig utan att skärmen går sönder.

Ursprungligen av Culyn:

Oki, just repor tycker jag inte är ett problem. I mitt fall är det för att förhindra krossat glas. Samtidigt, 6an som jag har nu har jag tappat >100 gånger och med skydd för baksidan så håller ju frontglaset som oftast.

Exakt min tanke

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-11-14 09:48

Jag har dumpat plånbok till fördel för plånboksfodral från Wetherby. Riktigt hög kvalitetskänsla i de skydden så jag har varit supernöjd. Men telefonen blir tjockare om man går för den lösningen. Funderar på om jag bara ska skaffa ett plastfodral bak till min kommande X och ha en korthållare separat. Det är kanske värt att pröva.

Nackdelen som jag upplever med att ha korten "mot" fronten på telefonen är att fodralet blir inte blir platt på framsidan och jag upplever att det blir lite extra med mikrorepor i de områdena. Men inget som stör om man inte är pedant. Jag har hittills aldrig kasserat en iPhone pga av att jag tappat den i backen eller vatten, men jag har oftast haft skydd på den också.

  • Medlem
  • 2017-11-14 09:53

Haft ett plånboksfodral från Twelve South, Incipio skrev jag tidigare men det vart utbytt. Funkat bra men ledsnat på att ha allt i ett. Köpt ett UAG PLYO och det ser bra ut, dock ej testat det på telefon ännu

1
Bevaka tråden