Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felsäkert läge?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man om man vill tömma en dator ifrån felsäkert läge?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-12 19:44
Ursprungligen av Brattbookpro:

Hur gör man om man vill tömma en dator ifrån felsäkert läge?

Om du kan hålla igång datorn tillräckligt länge (i detta fall antar jag vi talar om din iMac med troligen defekt grafikkort) så kan du väl ansluta en extern hårddisk som vanligt och kopiera över hela din användarmapp.

Om datorn trilskas för mycket kan du starta iMacen i hårddiskläge och ansluta den till en annan dator och föra över din information.

Eller menar du att du redan har en backup och vill tömma den? Även där är hårddiskläget en framkomlig väg, från en annan mac kan du formatera hårddisken i en dator ansluten i hårddiskläge.

Ursprungligen av IngoX:

Om du kan hålla igång datorn tillräckligt länge (i detta fall antar jag vi talar om din iMac med troligen defekt grafikkort) så kan du väl ansluta en extern hårddisk som vanligt och kopiera över hela din användarmapp.

Om datorn trilskas för mycket kan du starta iMacen i hårddiskläge och ansluta den till en annan dator och föra över din information.

Eller har du redan en backup och vill tömma den? Även där är hårddiskläget en framkomlig väg, från en annan mac kan du formatera hårddisken i en dator ansluten i hårddiskläge.

Jag har försökt koppla in en extern hårddisk men den dyker tyvärr inte upp i finder, kanske en annan dator måste användas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-12 19:55
Ursprungligen av Brattbookpro:

Jag har försökt koppla in en extern hårddisk men den dyker tyvärr inte upp i finder, kanske en annan dator måste användas.

Jag trodde att grundläggande Finderfunktioner inklusive montering av vanliga externa hårddiskar fungerade i felsäkert läge, men jag kan komma ihåg fel.

https://support.apple.com/sv-se/HT201262

Citat:

Vissa funktioner är inte tillgängliga i säkert läge
• ....
• Vissa USB-, FireWire- och Thunderbolt-enheter är kanske inte tillgängliga.

1
Bevaka tråden