Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem lanserar 2 Mbits bredband

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 17:43

Från pressmeddelandet:

"com hem lanserar bredbandstjänsten internet cable 2000 med säljstart 1 september. Den nya tjänsten ger com hem-hushåll möjlighet att surfa via kabel-tv-nätet med en hastighet på upp till 2 Mbit/s. Internet cable 2000 har ett fast pris om 395 kronor månad (flatrate) och vänder sig till användare som vill ha en snabb bredbandsanslutning.

com hem erbjuder fyra olika bredbandsprodukter:
* internet cable 250 (upp till 250/64 kbit/s) - 225 konor/månad
* internet cable 500 (upp till 512/128 kbit/s) - 295 kronor/månad
* internet cable 1000 (upp till1 Mbit/s 200 kbit/s) - 350 kronor/månad
* internet cable 2000 (upp till 2 Mbit/s 400 kbit/s) - 395 kronor/månad NY!"

  • Oregistrerad
  • 2003-08-27 18:18

ComHem verkar funka bättre numera (eller tycker jag så bara för att telia försvinner ut till vänster?)
Men varför så trist uthastighet? Under virustiderna så låg den på några fåtal kbps... Då var min dator inte kul som webserver

Så vackert. Flatrate för de som kollektivansluts (Com Hem) medan de stackars ADSL-kunderna som ansluter sig själva får betala per MB (Telia band 2000). Precis som Telia vill ha det.;)

Okey, jag vet att det finns andra leverantörer, men nu talar jag om vad som erbjuds inom Telia/Com Hem-området (ja, jag vet att de sålde Com Hem, men jag tänker betrakta CH som något Telia-anknutet i.a.f).

Bostream och BBB erbjuder ju betydligt högre hastighet än Com Hem. Kolla dem istället.

Men alltså comhem sugerhårt.. min kompis har det och förrutalltså när han fick det funkade inte bredbandet då och då.. det va ju dåligt... men jag kommer aldrig att lta på comhem... detefördåligt---

Har också Comhem, blir nerkopplad flera gånger, har beställt 2000 får det nästa vecka... men vi letar nu lägenhet på ett annat ställe som har bredbandsbolaget, och då slipper man denna skiten.

Comhem tar 400kr för 2Mbit det är inte försvarsbart mot bredbandsbolaget 10Mbit för 399:-

1
Bevaka tråden