Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag vill bara säga till alla er där ute att jag hade fel. Jag var skeptisk till AirPods när de kom och berättade i en eller annan kommentar här att de inte var något för mig.

Jag saknade längre batteritid, möjligheten att justera volym eller byta låt direkt på lurarna, priset var för högt och de såg ut som ett par avklippta EarPods.

Det har nu gått 6 veckor sedan mitt första inlägg och jag är sedan 4 dagar tillbaka ägare av ett par AirPods.
Detta efter att ha läst kommentarer från andra som köpt dem på detta forum.

Och varför hade jag då fel, varför köpte jag dem?

1. De är billiga, motsvarande varianter från konkurrenter kostar faktiskt mer.

2. De är trådlösa på riktigt, ingen sladd bakom nacken eller i en bygel som går över huvudet och får mig att se ännu dummare ut.

3. Batteritiden är egentligen 16 timmar då mitt förvaringscase kan ladda upp dem så fort jag tar av mig dem. Och jag har sällan tid att lyssna på något i fyra timmar i rad. Första gången jag laddade mitt case var idag efter fyra dagars användande. Sitter jag på arselt och degar eller står och jobbar vid skrivbordet så står telefonen i dockan och Boselurarna är inpluggade i denna.

4. När jag pratar med andra i en full snöstorm så hör de inte ens att jag är ute. Så bra är mikrofonerna i dessa.

5. Knacka och prata... Siri och jag förstår inte alltid varandra men tack vare att mikrofonerna nu sitter närmare munnen så bråkar vi mer sällan och hon gör som jag säger större delen av tiden.

6. Det lilla etui:et. Som en liten diamant i handen. Mindre än förpackningen till EarPods (de gamla lurarna) och så snyggt och välgjort. Att bara öppna locket gör en alldeles lyrisk.

7. Likt en B-kändis kommer folk fram till en på stan och frågar om dessa och undrar hur de fungerar eller hur länge jag fick vänta på dem. Å det är som vi alla vet halva skälet till att vi köper Apple-produkter över huvudtaget. Å allt detta för 1600kr

Nej spring och köp om ni inte redan har ett par. Har du ingen iPhone så passa på att köpa en 7+ med så kommer livet aldrig vara sig likt igen.

Kram på er

@jakobnilsson kanske har du ändrat dig nu när de följt med dig ett tag?

kan inte ha varken apples orginal lurar eller airpods då dom ramlar ur mina öron efter 5 sekunder. måste hapluggar i gummi som formar sig efter örgången. dvs inga hårda lurar funkar inte för mig.

Ursprungligen av hipstern:

kan inte ha varken apples orginal lurar eller airpods då dom ramlar ur mina öron efter 5 sekunder. måste hapluggar i gummi som formar sig efter örgången. dvs inga hårda lurar funkar inte för mig.

Har du verkligen provat Airpodsen?

Earpodsen ramlade ur mina öron med men dessa hänger i örat tackvare vikten av batterierna så jag har inte detta problem alls nu.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Har du verkligen provat Airpodsen?

Earpodsen ramlade ur mina öron med men dessa hänger i örat tackvare vikten av batterierna så jag har inte detta problem alls nu.

jag har testat airpodsen ja!! samma fenomen för mig som alla bygellösa lurar utan gummibeklädnad haft när jag provat dom dom sedan jag hade min första walkman. o det var länge sedan.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag vill bara säga till alla er där ute att jag hade fel. Jag var skeptisk
...
....

Nej spring och köp om ni inte redan har ett par. Har du ingen iPhone så passa på att köpa en 7+ med så kommer livet aldrig vara sig likt igen.

Kram på er

Det är en styrka att kunna ändra åsikt!
Grattis

Ursprungligen av Ancientdragon:

1. De är billiga, motsvarande varianter från konkurrenter kostar faktiskt mer.

r

Jag skulle formulera det som att "det är mycket pengar men det är inte dyrt"

Billiga vet jag inte om jag skulle kalla dem;)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-13 08:01

Jag är sugen, men vill få prova dem först. Earpods sitter bra för att vara in-ear men jag har alltid haft problem med att tappa ena luren med i stort sett alla in-ear jag provat.

Kul att höra!

Jag har alltid tyckt om EarPodsen och hade för egen del inga tveksamheter på att jag skulle köpa dessa. Sagt och gjort, nu väntar jag på leverans. Endast vetskapen av att dom är på väg gör att jag tycker det är riktigt störande med sladdlurar + att jag hela tiden nu upptäcker situationer där AirPodsen kommer göra vardagen lite ljusare för mig. Sitter på iPhone 7+ så det lär bli en mycket fin kombination!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-01-13 09:10

Det sämsta med dessa AirPods är...leveranstiden.?

  • Medlem
  • 2017-01-13 10:35
Ursprungligen av Hjopek:

Det sämsta med dessa AirPods är...leveranstiden.?

Lång leveranstid är ju Apples nya signum. Om folk måste vänta länge på sina prylar blir de ännu gladare den dag då de faktiskt levereras.

Leveranstiden på i7 kunde jag till en viss gräns förstå och acceptera men med tanke på allt gnäll om hur dåliga och lätt borttappade AirPodsen är så finns det trots det oerhört många köpare och leveranstiden skiner iväg nått enormt.

Hur kan ett gäng små trådlösa lurar inte tillverkas i snabbare takt?

Upphämtning i Apple Store är just nu Apples hemsida 26 feb!!!

Ursprungligen av iphoneinho:

Leveranstiden på i7 kunde jag till en viss gräns förstå och acceptera men med tanke på allt gnäll om hur dåliga och lätt borttappade AirPodsen är så finns det trots det oerhört många köpare och leveranstiden skiner iväg nått enormt.

Hur kan ett gäng små trådlösa lurar inte tillverkas i snabbare takt?

Upphämtning i Apple Store är just nu Apples hemsida 26 feb!!!

Men Elgiganten levererade mina på under två veckor och då tog Bring en hel vecka av dessa två på sig med att få dem till mig.

Kolla där.

Ursprungligen av hipstern:

jag har testat airpodsen ja!! samma fenomen för mig som alla bygellösa lurar utan gummibeklädnad haft när jag provat dom dom sedan jag hade min första walkman. o det var länge sedan.

Jag har funderat länge på hur jag skulle kunna hjälpa dig att uppleva samma sak som oss andra och hittat ett svar:

Dina nya öron

Lycka till ?

Ursprungligen av iphoneinho:

Leveranstiden på i7 kunde jag till en viss gräns förstå och acceptera men med tanke på allt gnäll om hur dåliga och lätt borttappade AirPodsen är så finns det trots det oerhört många köpare och leveranstiden skiner iväg nått enormt.

Hur kan ett gäng små trådlösa lurar inte tillverkas i snabbare takt?

Upphämtning i Apple Store är just nu Apples hemsida 26 feb!!!

Jag skulle vilja påstå att alla som tror att de kan produktionsupprampning och logistik bättre än Apple troligen har fel.

Snabbare takt? Jag tror att de sannolikt har den högsta produktionstakten på marknaden just nu

Citat:

According to data from market research firm Slice Intelligence, charted for us by Statista, AirPods have been the top seller in online wireless headphone sales since the product's release on December 13. AirPods accounted for 26% of the market during the last three weeks of December, which includes the holiday season, in large part by taking away market share from Apple-owned Beats.

The future looks even brighter as more people seem to prefer wireless headphones. An overwhelming 75% of online headphone sales were wireless in December, while the AirPods' release date saw the biggest single day spending online for headphones last year, according to Slice Intelligence.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-13 11:50
Ursprungligen av Dalle:

Lång leveranstid är ju Apples nya signum. Om folk måste vänta länge på sina prylar blir de ännu gladare den dag då de faktiskt levereras.

Sån är inte jag. Hade jag väntat lika länge som vissa har gjort för Airpods och iPhone 7 så hade nyhetsbehaget lagt sig väldigt mycket innan jag ens fått dem.

  • Medlem
  • 2017-01-13 11:57
Ursprungligen av zinned:

Sån är inte jag. Hade jag väntat lika länge som vissa har gjort för Airpods och iPhone 7 så hade nyhetsbehaget lagt sig väldigt mycket innan jag ens fått dem.

Jag kanske skulle ha skrivit *ironi* eller lagt till en -smiley. Jag tar på mig det misstaget.

Ursprungligen av Ancientdragon:

@jakobnilsson kanske har du ändrat dig nu när de följt med dig ett tag?

Amanda använder de ett tag just nu, men jag saknar dem delvis! Pendlar mellan att tycka bättre om JBL/UA för att de sitter så bra, och längta tillbaka till Airpods pga den smidiga hanteringen. Har bestämt mig för att spana in Beats X när de kommer i februari, men är skeptisk mot att jag kommer gilla ljudet. Kan bli så annars att jag skaffar ett par Airpods...

Ursprungligen av hipstern:

kan inte ha varken apples orginal lurar eller airpods då dom ramlar ur mina öron efter 5 sekunder. måste hapluggar i gummi som formar sig efter örgången. dvs inga hårda lurar funkar inte för mig.

Hade samma med mina EarPods och då köpte jag ett par EarSkinz. Sen satt lurarna som gjutna i öronen!

Ursprungligen av pmarriott:

Hade samma med mina EarPods och då köpte jag ett par EarSkinz. Sen satt lurarna som gjutna i öronen!

Spännande, det där ska testas!

Ursprungligen av pmarriott:

Hade samma med mina EarPods och då köpte jag ett par EarSkinz. Sen satt lurarna som gjutna i öronen!

Känns ju dessutom betydligt billigare och smidigare än örontransplantation som var mitt enda förslag ??

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-01-13 23:02
Ursprungligen av Ancientdragon:

Men Elgiganten levererade mina på under två veckor och då tog Bring en hel vecka av dessa två på sig med att få dem till mig.

Kolla där.

bra tips där, jag beställde där idag och fick leveransbesked som var avsevärt bättre än hos Apple Store:

Sedan om datumet inte stämmer så fick jag ju några tior i rabatt ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-14 10:13

Hur är volymen i dem?
Vet inte om det är något skumt med mina earpods eller telefonen men jag måste ha nästan max om jag är ute bland folk.

Jävla leveranstid då! Helt sjukt förfan!

Hej

Kan man få tag i dessa inom en vecka? Var i handeln eller på nätet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 17:02
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Hej

Kan man få tag i dessa inom en vecka? Var i handeln eller på nätet?

Det räcker väl att du lyfter blicken ett par-tre inlägg för att få svaret. Det verkar som att Elgiganten är snabba på att leverera.

Ursprungligen av zinned:

Det räcker väl att du lyfter blicken ett par-tre inlägg för att få svaret. Det verkar som att Elgiganten är snabba på att leverera.

Jag beställde precis därifrån. Beräknad leveranstid 1-2 dagar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 17:20
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag beställde precis därifrån. Beräknad leveranstid 1-2 dagar.

Härligt

Haft mina i sedan i julas, fungerar kanon. Ibland lite problem med att de inte hakar upp mot telefonen men oftast räcker det med att ta ut luren ur örat o sätta dit den igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-21 17:25

Jag använder hörlurar ytterst sällan och nästan bara till att prata i telefonen med. Men ibland till musik. Om man får ett samtal och har AirPods i etuiet, hur fungerar det att ta upp dem och svara? Alternativt att man svarar med telefonen och sedan vill använda AirPods, hur smidigt/snabbt är samtalet i podsen?

Ursprungligen av xms67:

Jag använder hörlurar ytterst sällan och nästan bara till att prata i telefonen med. Men ibland till musik. Om man får ett samtal och har AirPods i etuiet, hur fungerar det att ta upp dem och svara? Alternativt att man svarar med telefonen och sedan vill använda AirPods, hur smidigt/snabbt är samtalet i podsen?

Efter jag tar upp dem tar det 3 signaler (3-4sek) innan det går att dubbelknacks för att svara.

Om jag mitt i ett samtal tar upp dem så tar det cirka 2sek innan ljudet hoppar över av sig självt.

Jag brukar ha kvar telefonen vid örat slänga i en airpod i det andra örat och lägga ner telefonen när ljudet hoppat över.

Sitter jag i bilen är de alltid i.

Tråkigt att det inte går att säga svara som i mitt förra headset bara

Bevaka tråden